کد خبر: 503540
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۱:۲۱:۵۸
| |

سوده نجفی:

شهردار آینده باید برنامه‌های عملی برای مدیریت نرم افزاری شهر داشته باشد/ ساخت تونل و بزرگراه تا اطلاع ثانونی تعطیل

منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران تاکید کرد: استفاده از مدیریت یکپارچه و سیستم‌ها نرم‌افزاری باعث نظارت، کنترل و مدیریت بهتر و استفاده از داده‌های مرکزی می‌شود. شرایط جامعه و گسترش فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی که امروز در جامعه ما وجود دارد مدیریت شهر را به سمتی می‌برد که شهردار آینده تهران باید در خصوص مدیریت نرم افزاری شهر برنامه‌های عملی داشته باشد و در شورای شهر برای انتخاب شهردار به این موضوع توجه خواهیم کرد.

شهردار آینده باید برنامه‌های عملی برای مدیریت نرم افزاری شهر داشته باشد/ ساخت تونل و بزرگراه تا اطلاع ثانونی تعطیل
کد خبر: 503540
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۱:۲۱:۵۸

اعتمادآنلاین| سوده نجفی منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران، به اهمیت مدیریت نرم افزاری در شهر تهران اشاره کرد و گفت: مدیریت نرم افزاری یکی از شاخص های مهم اداره شهر توسط یک شهردار است. یکی از مزایای مدیریت نرم افزاری کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی است.

به گزارش مدارا، مدیریت نرم افزاری و شهر هوشمند با افزایش کارایی سیستم و کاهش میزان هزینه ها باعث می‌شود که افراد کارهایشان را دقیقتر و حساب شده تر انجام دهند. معتقدم که تهران باید در مسیر تحقق اهداف کلانش با مدیریت نرم حرکت کند.

او ادامه داد: رفع آسیبهای اجتماعی، معضلات زیست محیطی، توجه به روح شهر و فرهنگسازی در راستای اصلاح و سبک الگوی زندگی از مصادیق مهم مدیریت نرم افزاری است. مدیریت نرم افزاری در کنار مدیریت زیر ساختی شهر، در راه اداره خوب شهر به ما کمک می‌کند.

این منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران، در خصوص علت عدم توجه مدیران شهری به رویکرد مدیریت نرم افزاری، گفت: آنچه در سالهای اخیر از مدیریت شهری و شهرداران تهران دیدیم توجهبه کارهای زیربنایی و عمرانی بوده است.

شهرداران گذشته کمتر به موضوعات محتوایی مانند موضاعات اجتماعی، فرهنگی و رفع معضلات و آسیب های اجتماعی و مدیریت نرم افزاری شهر توجه کرده اند.

یکی از شعارهای مهم تیم مدیریت شهری گذشته، داشتن شهری انسان محور بود و باتوجه به این سیاست اجرای مگا پروژه ها و پروژه های بزرگ عمرانی را تعطیل کردند و پروژه های خرد در سطح محلات در دستور کارشان قرار دادند که در نهایت بازخورد مناسبی نداشتند.

نجفی خاطرنشان کرد: اینکه بگوییم به مدیریت انسان محور و نرم افزاری اعتقاد داریم و صرفا با اجرای حرکات نمایشی و با نصب بیلبوردهای رنگارنگ به دنبال مصادیق آن باشیم صحیح نیست.

توجه به روح شهر نیاز به فاکتورهایی دارد و ضرورت روح شهر ایجاب می کند که با اجرای پروژه های عمرانی امنیت روانی شهر تامین شود و روح انسان محور هم بر شهر حاکم می شود. مصداق مدیریت نرم افزاری حل آسیب های اجرایی و معضلات فرهنگی در کنار اجرای پروژه های عمرانی است.

او به مزایای مدیریت نرم افزاری شهر اشاره کرد و ادامه داد: قطعا استفاده از مدیریت یکپارچه و سیستم ها نرم افزاری باعث نظارت، کنترل و مدیریت بهتر و استفاده از داده های مرکزی می شود.

شرایط جامعه و گسترش فناوری های ارتباطی و اطلاعاتی که امروز در جامعه ما وجود دارد مدیریت شهر را به سمتی می‌برد که شهردار آینده تهران باید در خصوص مدیریت نرم افزاری شهر برنامه های عملی داشته باشد و در شورای شهر برای انتخاب شهردار به این موضوع توجه خواهیم کرد.

این منتخب ششمین دوره شورای شهر تهران گفت: شهرهای توسعه یافته دنیا در حال ساخت پروژه های عمرانی یا بازسازی هستند تهران هم به عنوان یک کلانشهر بین المللی برای رسیدن به استاندارهای مدنظر باید زیر ساختها عمرانی و حمل و نقل خود را توسعه دهد. شاید در این دوره آنچنان نیاز به ساخت تونل نداشته باشیم. اما امورات عمرانی و توسعه حمل و نقل از نکات مهمی است که حتما به آن توجه می کنیم.

فعالیتهای عمرانی که در گذشته انجام شده مورد نیاز شهر بوده و ارتباط مستقیمی را با زندگی روزمره شهروندان دارد. البته در دوران اخیر باید در کنار مدیریت سخت افزاری و عمرانی بیشتر به دنبال مدیریت نرم افزاری باشیم.

نجفی با تاکید بر لزوم استفاده از مشارکت شهروندان در اداره شهر، اظهار کرد: مشارکت شهروندان در دنیا ابزاری برای تقویت مدیریت شهری و از شاخصه های زندگی جوامع مختلف است. تنوع و پیچیدگی هایی که در مسایل شهری وجود دارد در کنار معضلات اجرایی و مدیریتی، مشارکت شهروندان را در مسایل شهری ضروری نشان می دهد.

اگر مردم به موقع در فرایندهای شهری سهیم نباشند قطعا افزایش بهره بری را در شهر و مدیریت شهری نداریم. یکی از شعارهای بنده رسیدن به شهر بهره ور بود. شهر بهره ور شهری است که در آن کارآیی و اثر بخشی سهم دارد یعنی تصمیمات درست برای کارهای درست انجام می شود.

او ادامه داد: مسیر پیشرفت و رسیدن به تعالی یک شهر در گرو جلب مشارکتهای مردمی است. شهرداری ظرفیت های زیادی مانند سرای محله و فرهنگسرا و توجه به شورایاری ها و سازمان‌های مردم نهاد دارد و میتواند با استفاده از این ظرفیت ها منجر به پویایی شهر شود.

نجفی گفت: مشارکت مردم ابزاری برای تقویت مدیران در مدیریت شهری در سطح تصمیم گیری های کلان است. زمانیکه مدیران ببینند مردم در اداره شهر مشارکت دارند وظایف خود را بهتر و درست‌تر انجام می‌دهند.

از سوی دیگر زمانیکه مردم آثار و برکات حضور خودشان را در صحنه ببینند و شاهد نتایج مشارکت مدنی در سطح محلات و حتی در سطح کلان تصمیم گیری های شهری باشند، قطعا اعتماد عمومی تقویت می شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها