کد خبر: 503581
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۲:۱۵:۰۰
| |

بحران در کمین ورزش/چالش بزرگ با حذف بودجه کلان

با حذف بودجه 5 هزار میلیاردی در سال آینده، ورزش با چالش اساسی روبه‌رو خواهد شد.

بحران در کمین ورزش/چالش بزرگ با حذف بودجه کلان
کد خبر: 503581
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۲:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| ا میررضا خادم درباره کاهش بودجه ورزش در سال 1400 اظهار داشت: این یک مصیبت است که نمی‌توان چنین چیزی را تصور کرد. زمانی که من در معاونت پارلمانی وزارت ورزش بودم بعد از چند سال رایزنی با نمایندگان مجلس، در نهایت بودجه 27 صدم درصد ارزش افزوده را گرفتیم و نمایندگان مجلس کمک کردند این موضوع در قانون برنامه گنجانده شود، عوارض سیگار و نوشابه های گازدار هم همینطور بود.

به گزارش فارس،معاون سابق وزیر ورزش خاطرنشان کرد: ما پیشنهاد داده بودیم این موضوع به صورت دائمی در قانون تصویب شود. این پیشنهاد رای آورد و به صحن رفت اما بعد من نبودم که بخواهم دفاع کنم. لازم بود در صحن نمایندگان مجلس توجیه می‌شدند تا این قانون رای بیاورد اما نه تنها این پیشنهاد قانون نشد بلکه قرار نیست سال بعد در بودجه وزارت ورزش و جوانان قرار بگیرد.

خادم با اشاره به کاهش 5 هزار و 200 میلیارد تومانی بودجه ورزش عنوان کرد: بودجه ورزش در سال 1400 مبلغ 6 هزار میلیارد تومان است که مبلغ 5 هزار و 200 میلیارد آن برای سال بعد کاهش خواهد یافت. وزارت ورزش می تواند لایحه دو فوریتی را به مجلس ارسال کرده و درخواست اصلاح دهد در غیر این صورت هر شخصی که در وزارت ورزش باشد با مشکل بزرگی روبرو خواهد شد.

وی یادآور شد: سهم 27 صدم درصد در بودجه امسال 4 هزار و 200 میلیارد تومان است و عوارض سیگار و نوشابه در بودجه 1400 مبلغ هزار میلیارد تومان سهم دارند، این مبلغ از بودجه سال آینده حذف شده است. خواهش من این است مسئولان وزارت ورزش تلاش کنند لایحه دو فوریتی به مجلس برود، در غیر اینصورت خسران بزرگی برای ورزش است.

کشتی گیر سابق کشورمان با اشاره به اینکه اگر لایحه به مجلس برود نمایندگان کمک خواهند کرد، گفت: با توجه به اینکه احتمال جابجایی در دولت هست انصاف نیست وزیر جدید ورزش با معضل جدید روبرو شود. چند سال پیش نمایندگان مجلس 27 صدم درصد را تصویب کردند، حتماً به اصلاح آن کمک خواهند کرد. من در این خصوص نامه‌ای را به آقای قالیباف رئیس مجلس و نمایندگان نوشتم. به نظرم بهترین فردی که می‌توانست در این خصوص کمک کند رئیس مجلس است.

وی افزود: من شنیدم آقای رئیسی کار ساماندهی دولت جدید را آغاز کرده و در حال رایزنی است. امیدوارم او این مطلب را به عنوان یکی از اولویت‌هایش قرار و دستور دهد موضوع به صورت جدی پیگیری شود، در غیر این صورت ما شاهد یک چالش سنگین در حوزه ورزش و جوانان خواهیم بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها