عربستان یک رسانه دیجیتال جدید در آمریکا راه‌اندازی می‌کند

عربستان در تلاش برای لابی‌گری جدید با تمرکز بر کاخ سفید و کنگره آمریکا، در حال تامین مالی یک پایگاه خبری دیجیتال است که قرار است استودیویی در واشنگتن دی.سی داشته باشد.

عربستان یک رسانه دیجیتال جدید در آمریکا راه‌اندازی می‌کند
کد خبر: 503667
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۴:۴۲:۱۳

اعتمادآنلاین| طبق اسناد لابی‌گری خارجی جدید در وزارت دادگستری آمریکا، این پایگاه که هنوز به صورت رسمی درباره آن اطلاع‌رسانی نشده است، مورد حمایت شرکت سعودی "سرمایه‌گذاری و توسعه فناوری" (تقنیه) قرار دارد.

به گزارش ایسنا، شبکه سی.ان.بی.سی گزارش داد، شرکت تقنیه تحت نظارت و حمایت مالی وزارت اطلاع‌رسانی عربستان قرار دارد. این شرکت به ارزش 400 میلیون دلار از طریق صندوق سرمایه‌گذاری دولتی متعلق به پادشاهی سعودی است. هیات اجرایی این صندوق شامل اعضای خاندان سلطنتی از جمله ولیعهد سعودی است. اسناد لابی‌گری، درباره این پایگاه خبری تحت رهبری سعودی‌ها در آینده روشن‌گری می‌کند.

روزنامه‌نگاران و مجریان فعال در این پروژه سابقه کار در فاکس نیوز، الجزیره، ان.بی.سی و رادیو ماهواره‌ای سیریوس ایکس.ام را در کارنامه دارند.

اخباری درباره راه‌اندازی این پلتفورم جدید در شرایطی منتشر می‌شود که سعودی‌ها روند استخدام تیم جدیدی از لابی‌گرها را آغاز کرده‌اند و به دنبال نفوذ در دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و کنگره جدید هستند.

این تحولات همچنین حدود سه سال پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست و منتقد خاندان سعودی انجام می‌گیرد. گزارش اطلاعاتی اخیر آمریکا تاکید دارد که محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی عملیات بازداشت یا کشتن خاشقجی را تایید کرده بود. با این حال بایدن تصمیم گرفت ولیعهد سعودی را بابت ایفای نقش در این قتل مجازات نکند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها