سهم‌خواهی و فشار اصولگرایان به رئیسی بلای جان کابینه سیزدهم

در‌حال‌حاضر، برخی از افراد تبلیغات و سروصدای زیادی می‌کنند و افراد حزب‌اللهی را مورد انتقاد و تخریب قرار می‌دهند تا نیروهای انقلابی در دولت به کار گرفته نشوند.

سهم‌خواهی و فشار اصولگرایان به رئیسی بلای جان کابینه سیزدهم
کد خبر: 503734
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۷:۰۸:۰۳

اعتمادآنلاین| به نظر می‌رسد که اصولگرایان به‌شدت نگران چینش کابینه رئیسی‌اند. اقدامات اخیر رئیس‌جمهوری منتخب در تماس با چهره‌های سیاسی از طیف‌های مختلف و راه‌اندازی سامانه نظرخواهی از مردم برای معرفی وزرا گویا به مذاق برخی از اصولگرایان که انتظار کن‌فیکون از دولت آتی دارند، خوش نیامده است.

به گزارش شرق، آنها که شعار پایان دولت لیبرالی و مدیران خسته را می‌دهند، در‌ حال رصد گزینه‌ها و گمانه‌زنی‌ها برای کابینه آینده‌اند.

مشخص نیست هشدارهایی که ازسوی طیف‌های مختلف اصولگرایی درباره بحث سهم‌خواهی از کابینه شنیده می‌شود، معطوف به کدام دسته و رسته است؟

آنها که انتظار انتصاب مدیران جوان وابسته به یک طیف خاص اصولگرایی را دارند و آنها را مصداق جوانان انقلابی می‌دانند، در‌حال سهم‌خواهی‌اند یا آنها که از حضور چهره‌های اصولگرایی شناخته‌شده و سابقه‌دار و حساب پس‌داده دفاع می‌کنند؟

دیروز آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، با اشاره به انتخاب ابراهیم رئیسی به‌عنوان رئیس‌جمهور گفت: «در‌حال‌حاضر، برخی از افراد تبلیغات و سروصدای زیادی می‌کنند و افراد حزب‌اللهی را مورد انتقاد و تخریب قرار می‌دهند تا نیروهای انقلابی در دولت به کار گرفته نشوند. هدف این افراد آن است که رئیس‌جمهور منتخب را تحت تأثیر قرار دهند تا از افراد انقلابی و حزب‌اللهی در دولت استفاده نکند».

او افزود: «با شناختی که از رئیسی دارم، می‌دانم که او تحت تأثیر این صحبت‌ها قرار نمی‌گیرد. اگر وزرای آینده انقلابی، مجاهد، ولایی و در میان مردم باشند و درد آنان را بفهمند، در این صورت مشکلات کشور بسیار سریع حل‌وفصل می‌شود و بنده معتقدم با وجود این افراد، رفع مشکلات کشور در کمتر از شش‌ماه هم شدنی است. افراد اگر در زمان انتخابات برای نامزدهای انتخاباتی کاری انجام می‌دهند، نباید در ادامه به‌دنبال سهم‌خواهی باشند.

نباید رویه این‌گونه باشد که افراد و جناح‌ها در زمان انتخابات برای نامزدها دو قدم بردارند و توقع داشته باشند که چهار قدم برای آنان برداشته شود. اگر نگاه آنان این‌گونه باشد، کشور جلو نمی‌رود. متأسفانه برخی از افراد اهل معامله، سهم‌خواهی و فامیل‌سالاری هستند که تحت هیچ شرایطی نباید به آنان اعتنا کرد؛ چرا‌که این نگاه برای کشور مضر است.


سایت «مشرق» هم که به جبهه پایداری نزدیک‌تر است، دو روز قبل در مطلبی در ارتباط با چینش کابینه رئیسی نوشته بود که با توجه به حضور طولانی‌مدت رئیسی در دستگاه قضا، به احتمال زیاد و به‌طور طبیعی او با بسیاری از مدیران کارآمد، انقلابی و توانمند بدنه میانی دولت و دیگر نهادهای اجرائی آشنایی اولیه ندارد.

سایت اصولگرای «مشرق» پیشنهاد کرده است که رئیسی از چهره‌های جوان انقلابی به‌جای مدیران کارآزموده قدیمی استفاده کند، برای همین لازم دیده که توضیح دهد: «هر‌چقدر آشنایی چندین‌ساله از سوابق و عملکرد مدیران در دستگاه قضائی برای انتخاب در پست‌های حساس قضائی، ضروری است اما در دولت و به‌ویژه در پست‌هایی مانند معاون وزیر و مدیر‌کل، لزوما شاخصه مثبتی قلمداد نمی‌شود. چه بسیار افراد کارآمد، انقلابی، جوان، مردمی و خوش‌سابقه‌ای در بدنه اجرائی کشور وجود دارند که در حلقه آشنایان و اطرافیان جناب رئیسی و جریانات نزدیک به ایشان، نمی‌گنجند. لازم است سازو‌کاری برای شناسایی این افراد در نظر گرفته شود».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها