در میان هشدارهای قاهره برگزار شد:

جلسه کابینه اسرائیل درباره تحویل کمک مالی قطر به غزه/الاخبار: حماس با مکانیسم جدید موافق است

رسانه‌های عبری از رایزنی‌ها و گفتگوهای گسترده بین رهبران اسرائیل در مورد مکانیسم تحویل اموال قطر به نوار غزه خبر دادند.

جلسه کابینه اسرائیل درباره تحویل کمک مالی قطر به غزه/الاخبار: حماس با مکانیسم جدید موافق است
کد خبر: 503764
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۷:۵۶:۱۹

اعتمادآنلاین| شبکه عبری "کان" گزارش داد که در جلسه یکشنبه کابینه، وزرای دولت جدید اسرائیل آخرین تحولات مربوط به پرونده کمک‌های مالی جدید قطر را بررسی کردند.

به گزارش ایسنا، در این جلسه بر سر توسعه دایره رایزنی‌ها در مورد اموال قطر اجماع شد اما هنوز به طور کامل توافقی صورت نگرفته است.

همچنین کابینه اعلام کرد یک هیئت اسرائیلی طی روزهای آتی راهی قاهره می‌شود تا علاوه بر بحث در مورد مسئله اسرای اسرائیلی که توسط حماس در نوار غزه به اسارت گرفته شدند، برای ایجاد طرحی درباره آتش بس طولانی مدت در غزه بحث و گفتگو کند.

از سوی دیگر روزنامه الاخبار لبنان اعلام کرد که حماس با مکانیسم جدید تحویل کمک مالی قطر به غزه موافق است.

این روزنامه نوشت که حماس به طرف‌های قطری و مصری اطلاع داده که با سازوکار جدید وارد کردن کمک های قطر به نوار غزه مخالف نیست، اما از طرف اسرائیلی درخواست کرده به صورت ماهانه نقدینگی بانک‌های فعال در غزه را تأمین کند.

پیش از این هم برخی منابع آگاه فلسطینی اعلام کردند که سازمان ملل با پیشنهاد برخی میانجی‌ها و نیز طرف اسرائیلی برای برعهده گرفتن مسؤولیت انتقال کمک‌های نقدی قطر به خانواده‌های نیازمند در نوار غزه موافقت کرده است.

منابع دیگری نزدیک به حماس نیز اعلام کردند که حماس هیچ مخالفتی با این اقدام ندارد به ویژه که حماس یک روز هم در روند پرداخت کمک‌های نقدی قطر دخالت نکرده و هیچ‌گاه از این پول‌ها دریافتی نداشته و این نشان می‌دهد که تنها برایش رسیدن این کمک‌ها به دست خانواده‌های بی‌بضاعت اهمیت دارد.

هشدار مصر


علاوه بر این روزنامه الاخبار از منابع فلسطینی مطلع فاش کرد که مصری‌ها به مقامات دشمن هشدار دادند ادامه تعطیلی گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کالاهای انباشته در بنادر اسرائیل مشکلی اساسی ایجاد می کند و دوباره به تنش منجر می‌شود.

به گفته این منابع قاهره به تل‌آویو توصیه کرده که قبل از عید قربان، گذرگاه‌ها را باز کند و فوراً کمک مالی قطر را تحویل دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها