کد خبر: 503772
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۸:۱۱:۱۸
| |

دلتا، عامل تاخیر در بازگشت به شرایط عادی در برخی کشورها

بسیاری از کشورهای سراسر جهان این روزها درگیر تشدید شیوع بیماری کووید-19 شده‌اند و از روز شنبه همزمان با گسترش سویه دلتا، برخی از دولت‌ها مجبور شده‌اند که روند بازگشت به شرایط عادی را به تاخیر اندازند.

دلتا، عامل تاخیر در بازگشت به شرایط عادی در برخی کشورها
کد خبر: 503772
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۸:۱۱:۱۸

اعتمادآنلاین| سویه دلتا که اولین بار در هند کشف شد و از قدرت سرایت بالاتری برخوردار است در جهان رو به گسترش است و بسیاری از کشورها برای جلوگیری از اوج گیری مجدد بیماری و نیز فراهم ساختن شرایط برای عادی شدن اوضاع اقتصادی و زندگی روزمره، در تلاش برای تزریق واکسن به مردم هستند.

به گزارش ایسنا، در حالی که اتحادیه اروپا مدعیست که از واکسن کافی برای واکسیناسیون 70 درصد جمعیت خود برخوردار است و قرار است حدود 500 میلیون دُز واکسن در تمامی مناطق اروپا توزیع شود اما طبق اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماری اروپا، نسبت بزرگسالان 18 سال به بالا که به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده اند در اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هنوز 44.1 درصد است.

در کره جنوبی نیز کمبود واکسن باعث شده که تنها حدود 11 درصد از جمعیت 52 میلیون نفری این کشور در برابر کروناویروس واکسینه شوند.

این کشور که به عنوان الگویی برای مبارزه با همه گیری شناخته شده بود، روز شنبه 1378 مورد جدید ابتلا به این بیماری را گزارش کرد که سومین رکورد متوالی است.

از روز دوشنبه تجمع بیش از دو نفر پس از ساعت 18 در کره جنوبی ممنوع است و مدارس، کافه ها و باشگاه ها نیز تعطیل خواهند شد.

در پاکستان هم که کمتر از هشت درصد افراد واکسینه شده اند تنها افرادی که به طور کامل در برابر بیماری واکسینه شده اند اجازه پرواز دارند.

مرکز فرماندهی و عملیات ملی این کشور در بیانیه ای اعلام کرده اس: اگر اقدامی برای کنترل سویه دلتا در نظر گرفته نشود با عواقب خطرناکی روبرو خواهیم بود.

همچنین پس از افزایش قابل توجه موارد ابتلا به کروناویروس طی روزهای اخیر، مقامات منطقه خودمختار کاتالونیا در اسپانیا اعلام کردند که جز اعمال مجدد محدودیت ها، چاره دیگری ندارند. فعالیت کلوپ های شبانه متوقف شده و برای شرکت در فعالیت های خارج از منزل که بیش از 500 نفر در آن شرکت دارند تاییدیه واکسیناسیون یا تست منفی کروناویروس ضروری است.

مقامات روسیه نیز روز شنبه اعلام کردند که موارد ابتلا به بیماری کووید-19 در این کشور رو به افزایش است و آمار فوتی ها نیز رکورد جدیدی را ثبت کرده است. با وجود آنکه واکسن های تولید داخل به راحتی در دسترس هستند، اما کمتر از 20 درصد روس ها یک دُز واکسن را دریافت کرده اند.

در حالیکه واکسن ها در کاهش عوارض جدی بیماری موفق عمل کرده اند، نگرانی در مورد چگونگی اثربخشی برخی از آنها بر سویه های جدید ویروس وجود دارد.

از سوی دیگر طبق اعلام انجمن پزشکی اندونزی، بیش از 10 نفر از اعضای کادر درمان که به طور کامل در برابر کروناویروس واکسینه شده بودند، جان خود را از دست داده اند.

به گفته مقامات این کشور، سومین دُز از واکسن کروناویروس مدرنا به پزشکان تزریق خواهد شد تا بیشتر در برابر بیماری محافظت شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها