کد خبر: 503788
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۸:۵۰:۰۰
| |

علیرضا نادی،کاپیتان سابق تیم ملی والیبال :

آلکنو در جریان دعوت قائمی نبود/فرهاد عجولانه تصمیم گرفت و نباید برمی‌گشت

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال گفت: فکر می کنم سرمربی تیم ملی در جریان دعوت فرهاد قائمی به اردوها نبود.

آلکنو در جریان دعوت قائمی نبود/فرهاد عجولانه تصمیم گرفت و نباید برمی‌گشت
کد خبر: 503788
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا نادی درمورد شرایط تیم ملی والیبال ایران در آستانه المپیک توکیو 2020 اظهار داشت: الان فرصتی نیست که بخواهیم ایراد بگیریم. همه باید حمایت کنند چون زمان زیادی تا المپیک باقی نمانده است. در شرایط کنونی همه باید حامی تیم ملی باشند تا بتوانیم با امیدواری مسابقات تیم ملی را تماشا کنیم.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: به هر حال باید بپذیریم که سلیقه مربیان برای انتخاب بازیکنان متفاوت است، چراکه آنها با تفکرات ذهنی خود نفرات را انتخا می‌کنند و در نهایت هم باید پاسخگو باشند. باید دید آلکنو چه چیزی در ذهنش داشت که این نفرات را انتخاب کرده است. حتماً او اعتقاد دارد که تیم ملی با این نفرات می‌تواند بهترین نتیجه را در المپیک بگیرد.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال کشورمان، خاطرنشان کرد: من پیشنهاد می‌کنم برای 3-4 سال با یک مربی قرارداد امضا کنیم تا بتوانیم در المپیک بعدی شرایط خیلی خوبی داشته باشیم. آلکنو دیر به تیم ملی اضافه شد و شناخت کافی از نفرات نداشت و به همین دلیل قرار شد در لیگ ملت‌ها به دنبال کسب نتیجه نباشد تا به شناخت کافی از بازیکنان برسد.

نادی با بیان اینکه قلباً تیم ملی را دوست دارم، عنوان کرد: من سال‌ها در تیم ملی بازی کردم و زحمات زیادی کشیدم. زمانی که بازی تیم ملی در لیگ ملت‌ها را می‌دیدم افسوس می‌خوردم که شرایط‌مان مقابل تیم‌هایی استرالیا، ژاپن، آرژانتین و ...اینقدر بد است. بعد از رقابت‌های لیگ ملت‌ها نسلی باید در تیم ملی حضور داشته باشد که جوان باشد. اکثر بازیکنان جوان هم با مربیان داخلی کار کرده‌‌اند و می‌توان هدایت تیم ملی را به مربیان ایرانی سپرد. به هر حال هر کسی که هدایت تیم ملی را برعهده می‌گیرد باید تا المپیک بعدی در سمت خود بماند.

وی درخصوص اظهارات فرهاد قائمی، تصریح کرد: به عقیده من قائمی مقصر بود. وقتی که او از تیم ملی خداحافظی کرده بود نباید تحت هیچ شرایطی برمی‌گشت. فکر می‌کنم که او تصمیم عجولانه گرفت. فرهاد به شرطی باید برمی‌گشت که از سرمربی تیم ملی تضمین می‌گرفت که در ترکیب اصلی خواهد بود وگرنه او بازیکنی نیست که بخواهد تست بدهد و مورد آزمایش قرار بگیرد. او باید نظر قطعی سرمربی را می‌پرسید و سپس تصمیم‌گیری می‌کرد.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال کشورمان درخصوص اینکه قائمی با درخواست داورزنی به اردوی تیم ملی اضافه شده بود، تصریح کرد: داورزنی دلش برای تیم سوخته بود و به این جمع‌بندی رسید که دریافت تیم ملی دچار مشکل است و به همین دلیل درخواست کرد که قائمی به اردو بیاید، اما همه باید بپذیریم که حرف اول و آخر را سرمربی می‌زند. فکر می‌کنم آلکنو در جریان دعوت قائمی نبود.

نادی درمورد اینکه گفته می‌شود آلکنو شناخت درستی از بازیکنان تیم ملی ندارد، گفت: آلکنو مقصر نیست، چون دیر به تیم ملی اضافه شد. طبیعی است که غیر از چند چهره سرشناس شناخت زیادی از سایر بازیکنان نداشته باشد. او در لیگ ملت‌ها شرایط بازیکنان را بررسی کرد، اما اعتقاد دارم که برای المپیک بعدی باید از همین حالا برنامه‌ریزی کرد.

وی درخصوص وجود مافیا در تیم ملی، اظهار داشت: فرهاد قائمی این صحبت‌ها را مطرح کرده و خودش باید پاسخگو باشد. در زمان ما سرمربیان بزرگی همچون پارک، گاییچ و ولاسکو هدایت تیم ملی را برعهده داشتند. فکر نمی‌کنم در آن مقطع اتفاق مافیایی در تیم ملی افتاده باشد. حتی به یاد داریم که گاییچ خیلی از بازیکنان باتجربه را از ترکیب تیم ملی کنار گذاشت و نشان داد که حرف اول و آخر را خودش می‌زند. از لیگ ملت‌ها تا المپیک زمان زیادی نیست و ممکن است در این حدفاصل آلکنو از اطرافیانش مشورت گرفته و فرهاد این موضوع را به حضور مافیا تعبیر کرده باشد. آلکنو مربی بزرگی است و بعید می‌دانم اجازه دهد که سایرین در کارش دخالت کنند.

کاپیتان سابق تیم ملی والیبال کشورمان درمورد پیش‌بینی‌اش از نتایج تیم ملی در المپیک توکیو 2020، عنوان کرد: پیش‌بینی کار سختی است، اما باید بپذیریم که فاصله زیادی بین لیگ ملت ها و المپیک وجود ندارد و بعید است در این مدت کوتاه تغییرات عجیب و غریبی در بازیکنان ایجاد شود. اگر سرمربی کارش را به درستی انجام دهد و بتواند بازیکنان را از نظر روحی تقویت کند شاید شاهد عملکرد بهتری نسبت به لیگ ملت‌ها باشیم. به هر حال همه باید از تیم ملی حمایت کنیم و امیدوار باشیم که تیم ملی نتیجه بگیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها