کد خبر: 503827
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۶:۴۵
| |

چرا کمیته المپیک ارزیابی خود را از کسب مدال توکیو اعلام نمی‌کند؟

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی اعلام کرد برای کاهش بار روانی ورزشکاران پیش‌بینی از مدال اعلام نشده است.

چرا کمیته المپیک ارزیابی خود را از کسب مدال توکیو اعلام نمی‌کند؟
کد خبر: 503827
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۹:۴۶:۴۵

اعتمادآنلاین| پیمان فخری درباره آخرین وضعیت المپین ها عنوان کرد: 66 ورزشکار کشور در 16 رشته ورزشی قرار است رقابت های خود را از اول تا 17 مرداد در توکیو برگزار کنند. از نظر کمیت در این دوره تعداد رشته ها، ورزشکاران و بانوان افزایش پیدا کردند، امیدوارم با توجه به شرایط سختی که پشت سر گذاشتند و اردوهایی که در این شرایط کرونایی برپا شد بتوانند به نتیجه مد نظر دست پیدا کنند.

به گزارش فارس،وی از نحوه نظارت بر تیم ها افزود: حدودا از دو سال و نیم گذشته برنامه های آماده سازی ورزشکاران برای اعزام شکل گرفت، جلسات متعددی به ریاست سرپرست کاروان و من با فدراسیون ها برگزار شد. حدود 200 ورزشکار انتخاب شدند که برنامه ها و مسابقات آنها پیگیری می شد و در نهایت این ورزشکاران توسط فدراسیون ها معرفی شدند.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی خاطرنشان کرد: خودمان بررسی و ارزیابی هایی را نسبت به ورزشکاران انجام دادیم. اگر حس می کردیم ورزشکاری حتی حائز این شرایط هست و فدراسیون کاری را پیش نمی برد، او را در لیست وارد می کردیم. در چندین رشته ورزشی با فدراسیون ها درباره ورزشکارانی که مرکز نظارت انتخاب کرده بود، مذاکده کردیم.

فخری با اشاره به حمایت‌های صورت گرفته از فدراسیون‌ها، گفت: واقعا سعی کردیم حمایت و نیازهای ورزشکاران را برطرف کنیم. این دوره شاهد هستید که مشکلات مرتفع شد. کاری که از سوی کمیته نظارت باید انجام می شد، صورت گرفت، اینکه چه نتیجه ای را کسب می کنیم باید ببینیم چه اتفاقی در المپیک خواهد افتاد.

رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی با اشاره به شانس گرفتن مدال در رشته های مختلف خاطرنشان کرد: ما در کل تاریخ در 4 رشته ورزشی کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دو و میدانی توانستیم مدال کسب کنیم. این نوید را می دهیم که تعداد رشته های کسب مدال شکسته خواهد شد.

وی که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، در خصوص ارزیابی از کسب مدال، عنوان کرد: ارزیابی از شرایط کسب مدال را هم انجام دادیم. با توجه به نزدیک شدن به المپیک و به دلیل بار شدید روانی، سعی کردیم ارزیابی خودد را از رنگ و شرایط گرفتن مدال اعلام نکنیم. در جلسه ای که در ستاد عالی داشتیم این نقطه نظرات را به اطلاع آنها رساندیم که این انتظارات در بعضی از رشته ها وجود دارد. قطعا تعداد مدال ها از تعداد رشته ها بیشتر خواهد بود. چه بسا این اعلام نکردن مدال ها می تواند بار روانی را در برخی از قهرمانان که دچار آسیب دیدگی شدند، کم کند. امیدواریم کاروان با بهترین نتایج این رقابت ها را پشت سر بگذارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها