کد خبر: 503846
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۰:۱۶:۰۵
| |

اولیانوف، نماینده روسیه در وین:

باید امیدوار باشیم آمریکا از اشتباهات خود درس بگیرد/ کار احیای برجام بیش از 90 درصد انجام شده است

دیپلمات روس تاکید کرد که آمریکا باید از اشتباهات خود در مورد برجام درس بگیرد.

باید امیدوار باشیم آمریکا از اشتباهات خود درس بگیرد/ کار احیای برجام بیش از 90 درصد انجام شده است
کد خبر: 503846
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۰:۱۶:۰۵

اعتمادآنلاین| میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، گفت که کار احیای توافق هسته‌ای ایران بیش از 90 درصد انجام شده است، اما 10 درصد باقیمانده شامل برخی از موارد حساس است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، وی افزود: تخمین‌هایی مانند این همیشه ذهنی است، اما، چیزی که من می بینم این است که ما بیش از 90 درصد پیشرفت داشتیم. کار نسبتاً کمی باقی مانده است. اما در 10٪ باقی مانده موارد حساس سیاسی وجود دارد که می‌تواند باعث تاخیر در روند توافق شود. نمی‌توان این واقعیت را رد کرد ".

اولیانوف گفت: "از نظر تئوری که من بیش از یک بار آن را در جلسات کمیسیون مشترک گفته‌ام، در واقع یک حقیقت وجود دارد آن هم اینکه اگر یک طرف بدرفتاری را شروع کند، طرف دیگر می‌تواند یک‌باره تلافی کند."

وی افزود: "ما می‌خواهیم امیدوار باشیم که آمریکایی‌ها از اشتباهات خود درمورد برجام درس می‌گیرند. همانطور که ​​مخالفان توافق هسته‌ای، به ویژه در ایالات متحده، سه سال فرصت داشتند تا ببینند، سیاست حداکثر فشار نتایجی برخلاف آنچه انتظار می‌رفت را به بار می‌آورد."

اولیانوف افزود: تحریم‌های اصلی ایالات متحده در صورت توافق برای احیای توافق هسته‌ای، ممکن است از اوایل ماه آگوست برداشته شود.

اولیانوف گفت: "اگر توافق کنیم که معاهده هسته‌ای را احیا کنیم‌، تحریم‌های اصلی ایالات متحده از آگوست لغو خواهد شد و ایران قادر به تجارت نفت خواهد بود ."

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت: برنامه‌های ایران برای تولید اورانیوم فلزی در نتیجه فشار مستقیم ایالات متحده است. ایران اکنون در آستانه تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا 20٪ است. فکر نمی‌کنم کسی در ایالات متحده از این موضوع خوشحال باشد، اما این نتیجه مستقیم سیاست فشار حداکثری آمریکا است."

وی در ادامه گفت: "ما همیشه از انتقاد شدید به ایران خودداری می‌کنیم، زیرا می‌فهمیم که این کشور در برابر سیاست حداکثر فشار، حداکثر واکنش را نشان می‌دهد. هنگامی که در مورد فاصله گرفتن تهران از توافق هسته‌ای اظهارنظر کردیم، از کلمه" افسوس و تاسف "استفاده کردیم. اما اکنون احتمالاً زمینه‌هایی برای نگرانی وجود دارد. به نظر می‌رسد ایران بیش از حد از توافق دور شده‌است."

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها