بلوکه شدن دارایی‌ تشکیلات خودگردان و تأکید حماس بر مشروعیت مقاومت

اسرائیل به بهانه پرداخت کمک‌های مالی تشکیلات خودگردان فلسطین به خانواده‌های شهدا، دارایی‌های این تشکیلات را بلوکه کرد.

بلوکه شدن دارایی‌ تشکیلات خودگردان و تأکید حماس بر مشروعیت مقاومت
کد خبر: 503869
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۰:۵۰:۲۵

اعتمادآنلاین| کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (دیروز) اعلام کرد که در راستای اعمال مجازات‌ علیه تشکیلات خودگردان به دلیل پرداخت کمک‌های مالی به خانواده‌های شهدای فلسطین، دارایی‌های این تشکیلات را بلوکه کرده است.

به گزارش فارس، این دارایی‌ها معادل 183 میلیون دلار در سال است که گفته می‌شود تشکیلات خودگردان در سال 2020 همین مبلغ را به خانواده‌های شهدای فلسطین پرداخت کرده است.

بنابر گزارش شبکه الجزیره، رژیم صهیونیستی هر ماه حدود 190 میلیون دلار درآمدهای مالیاتی از کالاهای ارسالی به بازارهای فلسطین که از بنادر رژیم صهیونیستی منتقل می‌شود، دریافت می‌کند و سپس آن را به تشکیلات خودگردان فلسطین تحویل می‌دهد.

رژیم صهیونیستی فوریه 2019 نیز اعلام کرد که ماهیانه حدود 10 میلیون دلار از دارایی‌های ویژه تشکیلات خودگردان فلسطین را بلوکه می‌کند و دلیل آن را پرداخت این مبالغ به خانواده‌های اسرای فلسطینی عنوان کرد.

حماس: جهان باید مشروعیت مقاومت را به رسمیت بشناسد

«محمود الزهار» رئیس فراکسیون پارلمانی جنبش حماس خواستار تلاش‌های پارلمانی برای تأکید بر حق ملت فلسطین و مشروعیت مقاومت در برابر رژیم اشغالگر با استفاده از همه ابزارها شد.

الزهار در یک همایش بین‌المللی پارلمانی در حمایت از آرمان فلسطین، بر ضرورت اعمال فشار بر حکومت‌های عربی و اسلامی و مقابله گسترده با جنایت‌های رژیم اشغالگر تأکید کرد.

در همین ارتباط کمیته شکست محاصره نوار غزه روز گذشته تجمع اعتراض‌آمیز مقابل دفتر سازمان ملل در غزه برگزار و طی آن موسسات بین‌المللی را به تلاش برای بازسازی نوار غزه و اعمال فشار بر رژیم اشغالگر جهت وارد کردن مصالح ساختمانی به این منطقه فراخواند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها