کد خبر: 503895
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۱:۳۶:۵۲
| |

نخست وزیر نیوزیلند خواهان برگزاری جلسه فوری اپک برای مقابله باکرونا شد

نخست وزیر نیوزیلند روز دوشنبه خواستار آن شد تا رهبران شورای همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه - (اپک) در این هفته برای گفت و گو درباره تاثیرات اقتصادی ویروس کرونا بر اقتصاد این منطقه از جهان یک اجلاس فوری و اضطراری برگزار کنند.

نخست وزیر نیوزیلند خواهان برگزاری جلسه فوری اپک برای مقابله باکرونا شد
کد خبر: 503895
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۱:۳۶:۵۲

اعتمادآنلاین| (خانم) جاسیندا آردرن نخست وزیر نیوزیلند که در نوامبر گذشته میزبان 21 کشور برای برگزاری اجلاس آنلاین سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) بود، اعلام کرد خواستار برگزاری نشستی فوری و اضطراری در تاریخ جمعه 16 ژوئیه (25 تیر) است تا بتوان گامی فوری برای مقابله با تاثیرات اقتصادی مخرب کرونا بر اقتصاد کشورهای عضو برداشت.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری «سی. ان. ای» هنگ کنگ، وی امروز با صدور بیانیه ای اعلام کرد این نخستین بار در تاریخ فعالیت اپک است که در سطح رهبران آن یک نشست فوق العاده برگزار می شود و همین امر نشانگر اراده جمعی برای فائق آمدن بر همه گیری ویروس کرونا و مشکلات و بحران های ناشی از آن است.

آردرن افزود: اپک در سال های اخیر متحمل بزرگترین خسارت بعد از جنگ جهانی دوم شده است و 81 میلیون شغل در کشورهای این منطقه از جهان از دست رفته است. بنابراین دادن پاسخی جمعی برای بهبود وضعیت اقتصادی از سوی همه کشورها حیاتی است.

برپایه این گزارش نیوزیلند به عنوان کشور میزبان این نشست در سال 2021، تمایل و قصد خود را برای تسریع تجارت واکسن کرونا و دیگر لوازم پزشکی در منطقه مشخص کرده است.

آردرن جلسه روز جمعه را براساس محوریتِ بررسی مشکلات واکسیناسیون و همچنین چگونگی حمایت دولت ها از مشاغل و اقتصاد عنوان کرد.

او همچنین خاطرنشان کرد تمامی سران شورای همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه باید با هم همکاری کرده تا از این همه گیری گذر کنیم، زیرا تا زمانی که همه انسان ها ایمن نشوند هیچ کس ایمن نخواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها