کد خبر: 503980
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۳:۳۸:۰۰
| |

ایرج حریرچی، معاون‌کل وزارت بهداشت:

نمی‌توانیم تمام صنوف و ادارات را تعطیل کنیم/ هرمزگان در چند هفته اخیر 9 تا 11 درصد بستری‌های کشور را به خود اختصاص داده بود + ویدئو

معاون‌کل وزارت بهداشت درباره تعطیلی استان هرمزگان با توجه به شرایط بحرانی کرونا در این استان گفت: نمی‌توانیم به‌طور کامل در این استان تعطیلی ادارات و صنوف را داشته باشیم و به‌اندازه‌ای که لازم باشد تعطیلی در نظر خواهیم گرفت.

نمی‌توانیم تمام صنوف و ادارات را تعطیل کنیم/ هرمزگان در چند هفته اخیر 9 تا 11 درصد بستری‌های کشور را به خود اختصاص داده بود + ویدئو
کد خبر: 503980
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۳:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| شرایط فوق‌حاد کرونایی استان هرمزگان موجب شد معاون‌کل وزارت بهداشت روز گذشته به این استان سفر و از بخش‌های مختلف درمانی استان بازدید کند.

به گزارش تسنیم، جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا با حضور دکتر ایرج حریرچی معاون‌کل وزارت بهداشت، استاندار هرمزگان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و اعضای این ستاد برگزار شد و جوانب مختلف بیماری و مشکلات استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر ایرج حریرچی معاون‌کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پس از پایان این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: وضعیت کرونای استان هرمزگان تحت کنترل است.

وی افزود: ما در 17 ماه گذشته در استان‌های مختلف شاهد پیک کرونا بودیم که هرمزگان به‌دلیل مدیریت مناسبی که بوده و همراهی مردم و به‌دلیل خصوصیات اقلیمی که داشته آن‌ موج‌ها را تجربه نکرده است.

معاون‌کل وزارت بهداشت گفت: این پیک دوم و حاد استان هرمزگان است و میزان بستری‌های کرونایی قابل توجه است و بر همین اساس نسبت به سایر استان‌ها شاهد بالا بودن درصد بستری هستیم.

وی تصریح کرد: هرمزگان در حالی که 2.2 درصد جمعیت کشور را دارد 9 الی 11 درصد بستری را در این چند هفته اخیر به خود اختصاص داده است.

حریرچی بیان کرد: در مجموع اگر 17 ماه کرونایی را حساب کنیم استان هرمزگان از متوسط کشوری با درصد بیماری، بستری و مرگ‌ومیر پایین‌تری روبه‌رو بوده است.

معاون‌کل وزیر بهداشت در واکنش به سؤال خبرنگار ما مبنی بر اعمال تعطیلات گسترده در این استان برای کنترل موج کرونا، اذعان داشت: تعطیلی‌ها بر اساس معیارهایی که ستاد ملی کرونا مشخص کرده است انجام می‌شود، ما 2 نوع تعطیلی داریم؛ یک نمونه تعطیلی مربوط به دستگاه‌های دولتی است و نوع دوم تعطیلی مربوط به صنوف است، هرچند تعطیلی مفید است اما باید تاب‌آوری مردم و صنوف را نیز در اعمال این تعطیلات در نظر گرفت.

حریرچی تأکید کرد: در تعطیلی‌ها هم بسیاری از سازمان‌ها مانند نیروی انتظامی، کادر بهداشت و درمان، سوخت‌رسانی، برق و شهرداری باید کار کنند و این‌طور نیست که با لفظ بتوانیم تعطیل کنیم اما با توجه به شرایط خاص این استان به‌میزانی که لازم باشد تعطیل خواهیم کرد.

دکتر فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در حاشیه این جلسه در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: ما مجوز گرفتن نیرو به‌صورت شرکتی را داریم اما متأسفانه کسی تمایلی به این نوع جذب ندارد و نمی‌خواهند این‌گونه جذب شوند و با گذشت زمان ارتقا پیدا کنند همین امر موجب کمبود نیرو در این استان در حوزه درمان شده است.

وی اضافه کرد: در بحث دارو نیز باید گفت که ما در تولید دارو مشکلی نداریم اما به‌سبب بدهی بیمه‌ها در تأمین منابع مالی مشکل داریم.

در ادامه گزارش ویدئویی از جلسه فوق‌العاده ستاد استانی مقابله با ویروس کرونای استان هرمزگان را مشاهده خواهید کرد:

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها