علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اعلام کرد:

بررسی پرونده‌ها و تخلفات وزارت نفت در کمیسیون اصل 90

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: پرونده‌های واصله نسبت به شکایات مطرح شده در خصوص وزارت نفت با حضور وزیر نفت، نمایندگان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بررسی پرونده‌ها و تخلفات وزارت نفت در کمیسیون اصل 90
کد خبر: 503988
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۳:۵۳:۳۶

اعتمادآنلاین| سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: قرار است کمیته ویژه‌ای در کمیسیون اصل نود مجلس تشکیل و پرونده‌ها و تخلفات متعدد وزارت نفت به صورت دقیق بررسی شود.


به گزارش مهر، علی خضریان در تشریح جلسه امروز (دوشنبه 21 تیرماه) کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، گفت: پرونده‌های واصله نسبت به شکایات مطرح شده در خصوص وزارت نفت با حضور وزیر نفت، نمایندگان دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: طرح خط لوله انتقال نفت خام گوره-جاسک اولین موضوع مطرح شده در جلسه امروز بود. این خط لوله به طول یک هزار کیلومتر جهت انتقال نفت خام با هدف توسعه سواحل مکران و تمرکززدایی در دست احداث است. گزارش‌هایی به کمیسیون اصل نود در خصوص نحوه اجرای پروژه یاد شده و عملکرد وزارت نفت پیرامون شتابزدگی در این راستا واصل شده است و مسائلی مانند مشکلات تلمبه خانه‌ها، برق رسانی، احداث مخازن بخش دریایی مطرح شد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: سازوکار تامین مالی طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید چاه‌های نفتی و همچنین تخلف وزارت نفت در حوزه عدم نظارت در سهیم ساختن مردم استان‌های مسیر خط لوله اتیلن غرب در سهام شرکت‌های پتروشیمی مستقر در مسیر، تحت انحصار قرار گرفتن خط لوله اتیلن غرب توسط هلدینگ پتروشیمی باختر، توسعه میادین مشترک آزادگان جنوبی، یادآوران و یاران شمالی و جنوبی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.

خضریان گفت: همچنین میدان مشترک لایه نفتی پارس جنوبی دارای عملکرد روزانه 4 هزار بشکه است، در حالی که طبق برنامه باید 30 هزار بشکه تولید می‌شد که متاسفانه اقدامات مناسبی در این راستا صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه اقدام به پیش بینی پایه‌های تشویقی فراقانونی مادام العمر برای برخی از نیروهای انسانی در وزارت نفت از دیگر مسائل مطرح شده در حضور وزیر نفت بود، تصریح کرد: در این اقدام، سازمان بازرسی و دیوان عدالت اداری به مسئله پرداختند و از آن جلوگیری کردند اما باید مشخص شود چرا این مهم رخ داده است.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان اینکه احداث پارک علم و فناوری با وجود دانشگاه و پژوهشکده صنعت نفت و عدم اجرای قانون برنامه ششم در خصوص ایثارگران نیز در جلسه امروز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: وظایف قانونی وزیر در خصوص ابلاغ قانون جذب این افراد در جلسه مطرح شد و بیژن زنگنه اعلام کرد این مهم ابلاغ شده و لذا مقرر شد به نحوه اجرای آن رسیدگی شود.

خضریان اظهار داشت: همچنین سرمایه گذاری میلیاردی سوآپ نفت خام، حیف و میل دارایی‌ها و اموال صندوق بازنشستگی نفت، طرح واگذاری برنامه‌های توسعه 29 میدان-مخزن شرکت‌های ملی مناطق نفت خیز جنوب، فلات قاره و نفت مرکزی در قالب 34 بسته سرمایه گذاری، آدرس غلط دادن در خصوص بومی سازی دانش فنی لوله‌های بدون درز CRA و حیف و میل دارایی‌ها و اموال شرکت‌های پالایشی و تخفیف‌های نجومی نیز در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به تعداد زیاد پرونده‌ها، مقرر شد کمیته ویژه‌ای با حضور نماینده تام الاختیار وزارت نفت، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات در کمیسیون اصل 90 مجلس تشکیل و پرونده‌ها به صورت دقیق بررسی شود تا تخلفات و مطالب مطرح شده تعیین تکلیف شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها