معاون‌معماری‌ وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

مکان‌یابی برای احداث 13 شهر جدید

معاون وزیر راه و شهرسازی از مکان‌یابی 13 شهر جدید خبر داد و گفت: این طرح در دستور کار تصویب نهایی برای ساخت شهرک‌های مسکونی قرار دارد.

مکان‌یابی برای احداث 13 شهر جدید
کد خبر: 504017
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۴:۴۵:۰۴

اعتمادآنلاین| «فرزانه صادق مالواجرد» روز دوشنبه در جریان افتتاح طرح های ملی وزارت راه و شهرسازی درباره سیاست‌گذاری‌ها در دبیرخانه شورای عالی معماری، افزود: در راستای کیفیت‌بخشی به فضاهای شهری چندین طرح اساسی در دولت تدبیر و امید انجام شد که اثرات آن باقی خواهد ماند.

وی گفت: یکی از مهترین اسنادی که تهیه شد، سندی است که در خصوص توسعه سواحل مکران تصویب شد که بر اساس آن برای سکونت پیرامون پهنه ساحلی مکران برنامه ریزی صورت گرفت.

معاون معماری وزارت راه گفت: طرح های ویژه ای که در کیفیت‌بخشی به فضاهای شهری خصوصا فضاهایی که هویت فرهنگی دارند، اثر گذار است در این دولت تصویب شد.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی ویژه پیرامون حرم مطهر امام رضا بعد از سال‌ها تصویب شد، ادامه داد: موضوع دیگر سیاست‌گذاری و برنامه محور کردن جمعیت است که به طرح های جامع توسعه عمران انجامید که نتیجه آن هویت بخشی و زیست پذیری شهرها است.

معاون وزیر راه گفت: ذیل این سیاست، 450 شهر در این 8 سال مورد بررسی قرار گرفت و برای آنها، طرح تهیه شده یا در طرح آنها بازنگری شد.

وی از مکان یابی شهرهای جدید و شهرک ها برای پاسخ به مطالبات جامعه خبر داد و گفت: اراضی اطراف 7 شهر جدید اصلاح و 13 شهر جدید مکان‌یابی شده است که اکنون یا در دست بررسی و یا در دستور کار تصویب قرار دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها