کد خبر: 504022
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۴:۵۰:۵۰
| |

معاون وزیر راه وشهرسازی:

هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکن ملی 4 میلیون تومان است/ افتتاح 51 هزار واحد مسکن ملی و مسکن مهر در کشور

معاون مسکن و ساختمان با اعلام این مطلب که هم اکنون احداث 530 هزار واحد مسکن ملی در کشور در دست اجرا قرار دارد از انجام بیش از 70 هزار واحد مسکن در قالب پروژه‌های مشارکتی و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی خبر داد.

هزینه ساخت هر مترمربع واحد مسکن ملی 4 میلیون تومان است/ افتتاح 51 هزار واحد مسکن ملی و مسکن مهر در کشور
کد خبر: 504022
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۴:۵۰:۵۰

اعتمادآنلاین| محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، امروز 21 تیر در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن و شهرسازی که با دستور رییس جمهوری انجام شد، گفت: ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن 20 ماه به طول انجامید و تمام مراحل مورد نظر اعم از برنامه ریزی، پروانه ساخت، نظام مهندسی، تعیین پیمانکار و سایر موارد در همین 20 ماه انجام شد.

به گزارش ایلنا، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه با وجود کرونا و مشکلات اقتصادی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در اجرای طرح‌های اقدام ملی مسکن وجود دارد، افزود: امروز از یک میلیون و 210 هزار واحد برنامه ‌ریزی برای ساخت مسکن، 530 هزار واحد مسکونی در دست اجراست که امروز بیش از 51 هزار واحد آن افتتاح می‌شود.

محمودزاده ادامه داد: حدود 530 هزار واحد مسکن ملی هم اکنون در سراسر کشور در دست اجراست که مجموع80 هزار واحد از 530 هزار واحد مربوط به بافت فرسوده است مابقی در بافت های معمول شهرها قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: امروز در شهر پرند پروژه‌ای که افتتاح می‌شود در حدود 14 ماه به بهره‌برداری رسیده و از ابتدای 99 شروع شده که با کیفیت مناسبی نیز به اجرا درآمده است و امروز به تعداد 240 واحد آماده تحویل است.

معاون مسکن و ساختمان، از ویژگی های دیگر طرح اقدام ملی مسکن استفاده از توان تمامی سازندگان، تعاونی ها و واگذاری گروهی عنوان کرد و افزود: در شهرهای کوچک اصول و روش وزارت راه و شهرسازی واگذاری زمین به گروه‌های ساخت یعنی خود مردم است که بیش از 135 هزار واگذاری در سراسر کشور داشتیم که جریان تولید پرثمری داشته و به زودی به نتیجه مطلوب خواهد رسید. همچنین پروژه‌های مشارکتی از عدد 400 هزار واحد مسکونی که در ابتدا عنوان شده بود امروزه به بیش از 35 درصد بیشتر از عدد اعلامی قبلی رسیده و در دست اجرا قرار دارد که بلافاصله 500 هزار واحد جدید آماده ورود به فاز اجرایی هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز از مجموع 28 هزار واحدی طرح اقدام ملی مسکن که مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد در چند بخش مربوط به پروژه‌های تعاونی‌ها، مشارکت، انبوه‌سازان و پروزه‌های بافت فرسوده است. همچنین یکی از ویژگی های طرح اقدام ملی تامین خدمات روبنایی است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نکاتی که مورد تاکید رییس‌جمهور بوده است استفاده از توان بخش خصوصی بود که بیش از 70 هزار واحد در قالب پروژه‌های مشارکتی در حال انجام است که یکهزار و 500واحد از آنها بهره‌برداری می‌شود و آماده واگذاری خواهد بود.

محمودزاده گفت: امروز 16 هزار و 885 واحد در شهر جدید پرند افتتاح می‌شود. این واحدها از نیمه دوم 98 آغاز شده است و متوسط ساخت کمتر از یکسال و نیم است. متوسط قیمت خرید و ساخت مسکن در پرند مجموع ساخت و خدمات متری 4 میلیون تومان است که در صورت افزوده شدن قیمت زمین متری 700 هزار تومان نیز افزوده خواهد شد.

وی ادامه داد: بیشتر واحدهایی که امروز افتتاح شد، پروژه‌هایی هستند که در قالب انبوه‌سازی، تعاونی و گروه های ساخت در حال انجام است. بدین معنا وزارت راه و شهرسازی زمین واگذار کرده است و خود مردم ساخت را انجام داده اند. پروژه های مشارکتی از نوعی که مقیاس بزرگتری دارند امروز یکهزار و 500 واحد از 70 هزارواحد به بهره برداری می رسد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها