کاهش 15 درصدی قیمت میوه نسبت به هفته گذشته/ گرما و گرانی دلیل کاهش قیمت

رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران از کاهش 15 درصدی قیمت میوه نسبت به هفته گذشته خبر داد و افزود: گرمای هوا و بالا بودن قیمت‌ها، دو دلیل سیر نزولی قیمت میوه در هفته‌جاری است.

کاهش 15 درصدی قیمت میوه نسبت به هفته گذشته/ گرما و گرانی دلیل کاهش قیمت
کد خبر: 504028
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۴:۵۷:۴۷

اعتمادآنلاین| مصطفی دارایی نژاد با بیان اینکه عرضه میوه در میادین در شرایط مطلوبی قرار دارد، اظهار کرد: میزان ورودی میوه‌های داخلی و خارجی دارای مجوزه به میادین شرایط مساعدی دارد و حتی در برخی روزها بالاتر از میزان تقاضا است.

وی ادامه داد: به طور مثال در میوه‌های خارجی انبه ورودی روزانه به میدان اصلی میوه و تره‌بار 50 کانتینر معادل 1 هزار تن است، همچنین بیشتر از این میزان روزانه موز وارد میدان می‌شود که بیش از میزان مورد استفاده است.

به گفته دارایی نژاد؛ در حوزه میوه‌های داخلی به ویژ‌ه میوه‌های تابستانی نیز عرضه در میادین بیش از کشش است.

وی از کاهش 15 درصدی قیمت میوه نسبت به هفته گذشته خبر داد و افزود: گرمای هوا و بالا بودن قیمت‌ها دو دلیل سیر نزولی قیمت میوه در هفته‌جاری است.

دارایی نژاد توضیح داد: گرمای هوا زمان نگهداری میوه را کاهش می‌دهد و صاحبان بار مجبور به فروش با قیمت کمتر برای نماندن میوه بر روی زمین و از دست نرفت کیفیت آن هستند، همچنین شرایط نامساعد اقتصادی اجازه خرید میوه با قیمت بالا را به مردم نمی‌دهد و این موضوع نیز بر کاهش قیمت‌ها برای متعادل کردن عرضه و کشش بازار موثر بوده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران درباره قیمت انواع میوه پر مصرف در میادین میوه و تره‌بار گفت: در حال حاضر هر کیلوگرم انبه در میادین میوه و تره‌بار از 25 تا 30 هزارتومان، هر کیلوگرم موز از 18 تا 20 هزار تومان، هر کیلوگرم هلو زعفرانی 8 تا 14 هزار تومان، هر کیلوگرم هلوی هسته جدا 9 تا 12 هزار تومان، هر کیلوگرم آلبالو پیوندی 10 تا 15 هزار تومان و هر کیلوگرم آلبالوی رسمی 10 تا 17 هزار تومان به فروش می‌رسد.

دارایی نژاد همچنین قیمت میوه‌های صیفی را اینگونه اعلام کرد: در میادین میوه و تره‌بار هر کیلوگرم هندوانه از 3 هزار و 500 توما تا 4 هزار تومان، هر کیلوگرم طالبی از 5 هزار تا 6 هزار تومان و هر کیلوگرم خربزه از 6 تا 8 هزار تومان عرضه می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها