هشدار ژاپن درباره افزایش تنش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان

ژاپن در سند دفاعی سالیانه خود ضمن هشدار درباره افزایش تنش‌های نظامی بر سر تایوان، رقابت چین و آمریکا را تهدیدکننده صلح و ثبات شرق آسیا توصیف کرد.

هشدار ژاپن درباره افزایش تنش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان
کد خبر: 504178
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۰۹:۲۷:۱۸

اعتمادآنلاین| با افزایش تنش‌های آمریکا و چین بر سر تایوان، دولت توکیو امروز (سه‌شنبه) درباره به‌خطر افتادن ثبات در شرق آسیا هشدار داد.

به گزارش فارس، در بخشی از سند دفاعی سالیانه ژاپن که امروز منتشر شد، با هشدار درخصوص افزایش تنش‌های نظامی حول تایوان ذکر شده که رقابت اقتصادی و فناورانه چین و آمریکا، تهدیدکننده صلح و ثبات در منطقه شرق آسیا است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بخش جدیدی از این سند مرتبط با تایوان آمده است: «لازم است که بیش از هر زمان دیگری به وضعیت [حول تایوان] با حسی بحرانی توجه کنیم. به‌صورت خاص، رقابت [چین و آمریکا] در حوزه‌های فناوری احتمالا بیش از گذشته تشدید شود».

در این سند دفاعی که امروز به امضای «یوشیهیده سوگا» نخست‌وزیر ژاپن رسید، کشور چین به‌عنوان نگرانی امنیتی اصلی توکیو معرفی و ذکر شده است که همزمان با عمیق‌تر شدن رقابت نظامی بین واشنگتن و پکن، رقابت اقتصادی آنها نیز برای منطقه شرق آسیا تهدیدآمیز است.

پیش از این، «تارو آسو» معاون نخست‌وزیر ژاپن طی یک سخنرانی در توکیو ادعا کرده بود این کشور و آمریکا باید در کنار هم برای مقابله با حمله احتمالی چین از تایوان حفاظت کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها