کد خبر: 504213
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۰:۱۶:۴۸
| |

سخنگوی پنتاگون:

از تقویت سلاح‌های هسته‌ای چین مطلع و نگرانیم

سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت، آمریکا از روند تقویت تسلیحات هسته‌ای چین از جمله ساخت سیلوهای جدید مطلع است اما ارزیابی‌های اطلاعاتی خود را فاش نخواهد ساخت.

از تقویت سلاح‌های هسته‌ای چین مطلع و نگرانیم
کد خبر: 504213
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۰:۱۶:۴۸

اعتمادآنلاین| جان کربی، سخنگوی پنتاگون در جریان یک نشست خبری گفت: ما قرار نیست به موضوع ارزیابی‌های اطلاعاتی درباره توانمندی‌های هسته‌ای چین وارد شویم. ما نسبت به مدرنیزه سازی و توسعه توانمندی‌های چین که به نظر از جوانب بسیاری هدفی بجز تلاش برای جلوگیری از دسترسی آمریکا و همپیمانانش به مناطق حوزه هند-اقیانوسیه ندارد، نگران می‌مانیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، تصاویر ماهواره‌ای اخیرا ساخت 119 سیلوی موشکی در استان گانسوی چین را فاش کردند. بر اساس گزارشهای منتشر شده، گمان برده می‌شود چین زرادخانه‌ای حاوی 250 تا 350 سلاح هسته‌ای دارد.

کربی اظهار کرد: ما در حقیقت اطلاعمان را از این که آنها به تقویت توانمندی‌های هسته‌ای از جمله ساخت سیلوها ادامه میدهند، مخفی نکردیم.

پیشتر وزارت امور خارجه آمریکا گفت، سیلوهای جدیدی که رسانه‌های آمریکایی گزارش کردند ممکن است حاکی از آن باشند که زرادخانه هسته‌ای چین "سریع‌تر و شاید در سطحی بالا تر از آنچه قبلا پیش بینی شد رشد خواهد کرد".

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها