کد خبر: 504274
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۱:۳۷:۴۴
| |

شاخص‌های وزیر ورزش در دولت آینده از نگاه بهداد سلیمی

قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن درخصوص شاخص‌های وزیر ورزش در دولت آینده مطالبی را بیان کرد.

شاخص‌های وزیر ورزش در دولت آینده از نگاه بهداد سلیمی
کد خبر: 504274
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۱:۳۷:۴۴

اعتمادآنلاین| بهداد سلیمی، قهرمان وزنه‌برداری المپیک لندن با بیان اینکه مهمترین دغدغه‌های ورزش ایران در دولت بعد چه خواهد بود، گفت: پیش از انتخابات از سوی مقام معظم رهبری شاخص‌هایی برای دولت بعدی تعیین شد که برجسته‌ترین آن بحث دولت جوان و انقلابی بود. ورزش یکی از مهمترین بخش‌های جامعه است که نیاز به یک نیرو جوان و انقلابی در آن بیش از گذشته احساس می‌شود. نیرو جوان در مدیریت کلان ورزش به راحتی می‌تواند به دنبال خواسته‌های ورزشکاران و شهروندان در 2 بخش ورزش همگانی و قهرمانی برود.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به فاکتور دوم مورد نظر معظم‌له تاکید کرد: انقلابی بودن و ولایت مداری دیگر شاخصه مهم مورد نظر مقام معظم رهبری است. وزیر ورزش و معاونان وی باید بتوانند به راحتی با مجلس، بدنه دولت و سایر نهادها ارتباط برقرار کنند و این ارتباط می‌تواند زمینه ساز رفع مشکلات مختلف در مسیر ورزش ایران باشد. وزیر ورزش در دولت سیزدهم باید تعامل خوبی با مجلس شورای اسلامی و مدیران بلندپایه دولت داشته باشد.

یکی دیگر از شاخص‌های مورد نظر قهرمان المپیک استفاده از نخبگان ورزشی بود. سلیمی در این زمینه تصریح کرد: زمانی که از جوان‌گرایی سخن به میان می‌آید ورزشکاران ما می‌توانند الگو باشند زیرا هم در بخش ورزشی توانستند افتخارات زیادی را در سطح جهانی و المپیک کسب کنند و هم در بعد تحصیل مدارج بالا را کسب کنند. استفاده از این نیروها در بدنه وزارت ورزش می‌تواند روحیه نشاط و جوانی را به وزارتخانه تزریق کند.

دارنده مدال طلا المپیک لندن در رشته وزنه‌برداری افزود: اقدامات خوبی در وزارت ورزش و جوانان انجام شده و اما در بخش‌هایی شاهد کاستی هم هستیم. ما هم در بخش ورزش همگانی و هم در بخش ورزش قهرمانی نیاز به برنامه منسجم‌تر هستیم. لازم است در بخش همگانی اقدامات جدی تری صورت گیرد زیرا ما هم با کم‌تحرکی مواجه هستیم و هم چاقی مفرط در حال گسترش است. برای غلبه برای این مشکلات لازم است که بودجه بیشتری به فدراسیون اختصاص پیدا کند. در صورت سرمایه‌گذاری در بخش ورزش همگانی می‌توان خیلی از هزینه‌های بخش سلامت را کاهش دهیم.

سلیمی ادامه داد: در بخش ورزش قهرمانی نیز مشکلات زیادی دیده می شود و ما در برخی از مواقع شاهد اتفاقات نه چندان خوب در ورزش هستیم در این زمینه وظیفه وزیر ورزش بعدی بیشتر خواهد بود و باید برنامه منسجمی برای بخش قهرمانی داشته باشد.

رکورددار دسته فوق سنگین المپیک این را هم گفت: به عنوان یک ورزشکار و کسی که از ورزش به سکوهای جهانی رسیده اعلام می‌کنم که هر چه دارم از ورزش است و اگر وزیر آینده به من پیشنهاد همکاری بدهد بدون هیچ شرطی آن را خواهم پذیرفت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها