کد خبر: 504289
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۲:۰۲:۰۰
| |

نخست وزیر عراق تعدادی از مسوولان محلی ذی قار را برکنار کرد

نخست وزیر عراق به دنبال آتش سوزی فاجعه آمیز بیمارستان «الحسین» در ناصریه (مرکز استان ذیقار) که 63 کشته و بالغ بر 100 زخمی برجای گذاشت، سه تن از مسوولان محلی این استان را خلع ید کرد.

نخست وزیر عراق تعدادی از مسوولان محلی ذی قار را برکنار کرد
کد خبر: 504289
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۲:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| دفتر نخست وزیری عراق با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» در نشست ویژه ای درخصوص آتش سوزی بیمارستان الحسین(ع)، امروز (سه شنبه) دستور برکناری مدیرکل بهداشت، مدیر بیمارستان الحسین و رییس سازمان آتش نشانی استان ذیقار را صادر کرد.

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده، در این نشست ویژه که تعدادی از وزیران و مسوولان و فرماندهان امنیتی عراق حضور داشتند، الکاظمی عزای عمومی در این کشور اعلام کرده و خواهان ارسال کمک های بهداشتی و یاری رساندن فوری به استان ذیقار شده است.

دولت عراق همچنین جانباختگان این حادثه را شهید به شمار آورده و افزوده است که کمیته تحقیق و تفحص در حادثه برای شناسایی علت آن ایجاد می شود.

نخست وزیری عراق همچنین از تعدادی از وزیران و و فرماندهان امنیتی این کشور خواسته تا برای پیگیری موضوع هرچه سریعتر عازم ذیقار شده و از نزدیک پیگیری ها را انجام دهند.

پس از آتش سوزی بیمارستان «الخطیب» در بغداد در پنجم اردیبهشت ماه 1400 که بیش از 80 کشته و بالغ بر 110 زخمی برجای گذاشت این دومین آتش سوزی بزرگ در عراق در تابستان امسال است.

دیروز دوشنبه همزمان با آتش سوزی بیمارستان الحسین، چهار آتش سوزی دیگر در عراق اتفاق افتاده که شامل آتش سوزی در وزارت بهداشت (بغداد)، آتش سوزی در دادگاه بدوی منطقه «البیاع» (بغداد)، آتش سوزی در شهرک صدر (بغداد) و همچنین آتش سوزی در فرودگاه قدیمی «المثنی» (بغداد) بوده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها