احتمال تجدید ثبت‌نام در 3 فدراسیون/ادامه همکاری علی‌نژاد در دولت جدید؟

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت هندبال باید در بازی‌های آسیایی 2022 خودش را نشان دهد.

احتمال تجدید ثبت‌نام در 3 فدراسیون/ادامه همکاری علی‌نژاد در دولت جدید؟
کد خبر: 504309
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۲:۴۱:۰۲

اعتمادآنلاین| مهدی علی‌نژاد در مجمع عمومی هندبال، عنوان کرد: هندبال در مسیر خوبی قرار گرفته اما در بخش قهرمانی شاهد اتفاق خاصی نیستیم؛ هر چند در سال گذشته رویدادها لغو شدند. در بازی‌های آسیایی 2022 هندبال باید خودش را نشان دهد.

به گزارش فارس،معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، ادامه داد: قضاوت درمورد هندبال کمی زود است. ورزش زود بازده نیست و باید صبر کنیم اما در مسیر درستی قرار داریم. لیگ خوبی برگزار شد، اردوها منظم برگزار می‌شود، به رده های مختلف توجه می شود، میزبانی‌مسابقات قهرمانی آسیا گرفته شد که اتفاق خوبی بود. بعد از سال ها میزبان یک‌ رویداد رسمی در رده بزرگسالان در ایران هستیم.

وی با اشاره به اینکه جای هندبال در المپیک خالیست، گفت: پاکدل مدیر جوانی است که به خوبی مشورت می گیرد. امروز والیبال و بسکتبال را در المپیک داریم و جای هندبال خالی است. در بازی های آسیایی والیبال و بسکتبال مدال گرفتند اما هندبال نگرفت و این موضوع روی نگاه ها تاثیر می کذارد.

معاون وزیر ورزش ادامه داد: هندبال باید خودش را اثبات کند اما این موضوع زمان بر است. هندبال در مسیردرستی قرار دارد. تدبیر درستی بوده که هندبال از مربیان مطرح استفاده کند، اما اکثر آنها به دلیل کرونا حاضر نشدند به ایران بیایند.

معاون وزیر ورزش همچنین در جمع خبرنگاران، گفت: امروز مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون هندبال را برگزار کردیم و تلاش ما این است تا پایان تیرماه بتوانیم همه مجامع را برگزار کنیم. در مجمع امروز رئیس فدراسیون عملکرد یکساله را ارائه کرد، نکته مهم اینکه گزارش حسابرس مطلوب بود و بدون هیچ شرطی عملیات مالی فدراسیون مثبت گزارش شد. فدراسیون هندبال هیچ بدهی ندارد و مبالغ قابل توجهی هم به صورت مازاد به سال 1400 انتقال پیدا کرده است. فدراسیونی که در در گذشته بدهی های سنگینی داشت حالا که این شرایط را دارد قابل تقدیر است.

علی نژاد درباره واریزی به فدراسیون‌های ورزشی یادآور شد: تخصیص قابل توجهی به فدراسیون‌ها خواهیم داشت و تخصص‌ها زیر 40 درصد نخواهد بود. برخی فدراسیون‌ها حتی اعداد و ارقام بالاتر از 50 درصد دارند.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه شما گفته بودید نامزدهای ریاست فدراسیون ها نمی توانند سرپرست باشند اما این اتفاق در فدراسیون تیراندازی رخ نداده تصریح کرد: هیچ منع قانونی ندارد و ما هم چنین حرفی نزدیم. در اساسنامه و آیین نامه انتخابات هیچ منعی برای این کار وجود ندارد. با توجه به شرایط المپیک و اینکه تیراندازی 6 سهمیه دارد کار عاقلانه‌ای نیست در فاصله 5-6 روز مانده به المپیک در بحث مدیریتی یک فدراسیون تزلزل ایجاد کنیم. شما هم از این اقدام حمایت کنید چون در جهت منافع ملی است.

معاون وزیر ورزش و جوانان در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید انتخابات ژیمناستیک چه زمانی برگزار خواهد شد، گفت: این را بعد از المپیک باید ببینیم شرایط چه خواهد شد. انتخابات اسکیت، ژیمناستیک و تیراندازی بعد از المپیک برگزار می‌شود. امروز توسط وزیر اساسنامه ابلاغ می‌شود و انتخابات این 3 فدراسیون باید براساس اساسنامه جدید برگزار شود. اساسنامه قبلی شرایط متفاوتی با اساسنامه جدید دارد و باید آیین‌نامه جدیدی هم نوشته شود. بنابراین من پیش‌بینی می‌کنم حتی ممکن است نیاز به تجدید ثبت‌نام برای ریاست فدراسیون‌ها باشد.

علی‌نژاد درباره اینکه شایعاتی در خصوص حضور شما در دولت آینده وجود دارد، عنوان کرد: آنچه الان برای من مهم است اینکه در این روزهای پایانی دولت کارهایم را به خوبی انجام دهم. این روزهای پایانی با المپیک همزمان شده که رویداد مهمی است به همین دلیل روزهای پرکاری داریم. از صبح 8 شروع می‌کنیم و تا 12 شب مشغول کار هستیم و به جز این چیزها به موضوع دیگری فکر نمی‌کنم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها