کد خبر: 504343
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۳:۳۰:۱۸
| |

صبا فرمانپور،رکورددار ۱۷ ساله دوومیدانی:

دوست دارم مثل فصیحی به المپیک بروم/ سطح قهرمانی کشور بالا بود

صبا فرمانپور می‌گوید آرزوی هر ورزشکاری رسیدن به المپیک است و او هم دوست دارد روزی مانند فرزانه فصیحی به این بازی‌ها راه پیدا کند.

دوست دارم مثل فصیحی به المپیک بروم/ سطح قهرمانی کشور بالا بود
کد خبر: 504343
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۳:۳۰:۱۸

اعتمادآنلاین| صبا فرمانپور نوجوان 17 ساله همدانی در مسابقات دوومیدانی قهرمانی کشور نوجوانان موفق شد، ضمن کسب عنوان قهرمانی، رکورد ملی ماده 5000 متر پیاده‌روی نوجوانان را هم به نام خود ثبت کند.

به گزارش ایسنا، فرمانپور به این مسابقات اشاره و بیان کرد: مسابقات خوبی بود و سطح بالایی داشت. من هم تمرین زیادی انجام داده و آمده بودم که رکورد خوبی بزنم.

رکورددار پیاده‌روی نوجوانان در مورد ورود خود به دوومیدانی گفت: از بچگی پرجنب و جوش بودم، ابتدا ژیمناستیک کار می‌کردم و خسته شده بود. برادرم دوومیدانی کار می‌کرد و خیلی دوست داشتم رشته او را ادامه دهم. با پدرم صحبت کردم و یک روز اتفاقی من را به پیست دوومیدانی همدان برد که خیلی خوشم آمد و از همان موقع شروع کردم.

او افزود: از 11 سالگی دوومیدانی را شروع کردم ابتدا رشته استقامت را دنبال می‌کردم اما اکنون حدود دو سال است که پیاده‌روی کار می‌کنم. سال اولی که شرکت کردم دوم کشوری شدم و رکورد ملی نونهالان را زدم، سال بعد در گرگان دوباره رکوردشکنی کردم. در لیگ نوجوانان و جوانان شرکت کردم و رکورد 10 کیلومتر پیاده روی را زدم. در قهرمان کشوری هم اول شدم و امسال هم که باز رکوردشکنی کردم.

فرمانپور آرزوی ورزشی خود را رسیدن به المپیک عنوان کرد و گفت: در حال حاضر قصد دارم در مسابقات زیر 18 سال قهرمانی آسیا که مهرماه برگزار می‌شود، شرکت کنم. بعد از آن و در سال‌های آینده می‌خواهم به المپیک برسم. البته می‌دانم که سال‌ها تلاش لازم است. اکنون خانم فرزانه فصیحی سهمیه المپیک گرفته و الگوی همه زنان دوومیدانی است، دوست دارم روزی مثل او به المپیک برسم.

او در مورد نحوه پرداخت هزینه‌های ورزشی خود بیان کرد: هزینه هایی مثل کفش و وسیله‌های ورزشی همه با خودم است اما برای پیست و مربی پول پرداخت نمی‌کنم و تا به حال هیچ مبلغی به مربی نداده‌ام. فکر می‌کنم فقط همدان چنین شرایطی دارد که بابت مربی و پیست هزینه نمی‌گیرند.

این ورزشکار در پایان از خانواده خود تشکر کرد و گفت: آنها همیشه و در همه حالی حامی من بوده‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها