کد خبر: 504357
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۳:۵۱:۰۶
| |

یک عضو شورای شهر تهران:

نگاه مدیریت شهری به شمال و جنوب پایتخت با شعارها فاصله دارد

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران فاصله نگاه مدیریت شهری به شمال و جنوب پایتخت با شعارها را زیاد خواند و خواهان اهمیت دادن به جنوب پایتخت و میراث طبیعی و تاریخی همچون کوه بی‌بی شهربانو شد.

نگاه مدیریت شهری به شمال و جنوب پایتخت با شعارها فاصله دارد
کد خبر: 504357
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۳:۵۱:۰۶

اعتمادآنلاین| حسن خلیل‌آبادی در سیصد و دهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در راستای بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به حفاظت از میراث طبیعی در بخشی از اراضی حریم جنوبی رشته کوه توچال» معترض شد و گفت: شرایط کوه بی‌بی شهربانو و کوه توچال یکسان و از نظر تاریخی، فرهنگی و طبیعی هر دو از ارتفاعات حائز اهمیت پایتخت هستند، در کوه بی‌بی شهربانو میراث تاریخی نیز وجود دارد، این در حالی است که در این طرح نامی از کوه بی‌بی شهربانو و حریم آن مطرح نشده است.

به گزارش ایسنا، وی با تاکید بر اینکه اگر این میراث را مد نظر قرار ندهیم، برای شهروندان شائبه فرق گذاشتن میان شمال و جنوب شهر پیش می‌آید، عنوان کرد: از کوه بی‌بی شهربانو به صورت غیرمجاز برداشت می‌شود و اعضای شورای شهر در بازدید از این کوه شاهد آسیبی که به واسطه کارخانه سیمان دیده است، بودند.

این عضو شورای شهر افزود: بخش عمده‌ای از این کوه به واسطه کارخانه سیمان که توسط نهاد قدرتمندی همچون بنیاد مستضعفان حمایت می‌شود، از بین رفته است و گودال عمیقی در کنار بقعه جانمایی شده است، از این رو مسئولان منابع طبیعی، مسئولان محیط زیست و میراث فرهنگی و گردشگری به سبب برخی ملاحظات از ورود به این موضوع خودداری کرده‌اند.

خلیل‌آبادی با اشاره به اهمیت کوه و بقعه بی‌بی شهربانو اظهار کرد: با این حال تقاضا می‌کنم اعضای شورای شهر از این مساله چشم پوشی نکنند و همچون توچال به این کوه نیز اهمیت دهند.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با تاکید بر اینکه مدیریت شهری در نگاه خود به شمال و جنوب شهر با شعارهایی که مطرح شده، فاصله دارد، گفت: افرادی که معتقدند ری باید جزوی از تهران و بدون مدیریت شهری مستقل باشد، بدانند کوه بی‌بی شهربانو در حریم شهر تهران است، از این رو رسیدگی به آن نیز ضرورت دارد.

در جلسه آتی طرح و پیشنهاد جدیدی در رابطه با حفاظت از کوه تاریخی بی‌بی شهربانو در شهرری، مطرح می شود و مورد بررسی قرار می گیرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها