کد خبر: 504376
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۲۵:۲۷
| |

المپیک توکیو:

والیبال ایران و تلاش برای رسیدن به آرمانی سخت؛ با آلکنو روی سکو می‌رویم؟

تیم ملی والیبال ایران کار سختی برای صعود به مرحله نیمه نهایی المپیک توکیو خواهد داشت.

والیبال ایران و تلاش برای رسیدن به آرمانی سخت؛ با آلکنو روی سکو می‌رویم؟
کد خبر: 504376
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۲۵:۲۷

اعتمادآنلاین| دی 1398 بود که تیم ملی والیبال ایران توانست با هدایت ایگور کولاکوویچ به المپیک توکیو راه پیدا کند. تنها چند ماه پس از این صعود ایگور کولاکوویچ از هدایت این تیم برکنار شد؛ برکناری که دلخوری کولاکوویچ را به همراه داشت؛ اما فدراسیون والیبال معتقد بود که تیم ملی برای موفقیت در المپیک توکیو نیاز به یک مربی تراز اول دارد.

آلکنو روی نیمکت تیم ملی والیبال

همانطور که فدراسیون والیبال وعده داده بود یک سرمربی بزرگ و نامدار هدایت تیم ملی را برای حضور در المپیک بر عهده گرفت. ولادیمیر الکنو که سال‌ها هدایت تیم ملی روسیه و همینطور تیم باشگاهی زنیت را بر عهده داشت با قراردادی کوتاه‌مدت سرمربی تیم ملی والیبال شد. این مربی با دستیار ایتالیایی خود توتولو به ایران آمد و کار خود را با تیم ملی آغاز کرد.

آغاز اولین حاشیه‌ها با خط خوردن پیمان اکبری

قرار بود مربیانی همچون رحمان محمدی راد، سعید رضایی، پیمان اکبری و محمدرضا تندروان به عنوان دستیاران آلکنو در اردوی تیم ملی حاضر شوند تا سرمربی روس تیم ملی والیبال از میان آنها دو مربی را برای حضور در لیگ ملت‌ها و المپیک توکیو انتخاب کند؛ اما اتفاق مهمی که در این خصوص رخ داد خط خوردن پیمان اکبری بود. کمتر کسی می‌توانست این اتفاق را پیش بینی کند. محمدی راد و سعید رضایی هم پیش از آغاز اردوها از حضور در کادر فنی تیم ملی انصراف دادند.

امیدهایی که در لیگ ملت‌ها ناامید شد

پیش از حضور تیم ملی والیبال در لیگ ملت‌ها آلکنو عنوان کرد که هدفش در این رقابت‌ها کسب نتیجه نیست و به دنبال این است که به بازیکنان جوان تیم ملی میدان بدهد. همین اتفاق هم در لیگ ملت‌ها رخ داد؛ اما عملکرد ضعیف تیم ملی در برخی بازی‌ها مثل بازی با ژاپن و استرالیا صدای منتقدان را در آورد.

دعوت از قائمی، حاشیه‌ای خودخواسته

پس از لیگ ملت‌ها محمدرضا داورزنی در یک برنامه تلویزیونی عنوان کرد که به خاطر ضعف تیم ملی در دریافت‌ها، فرهاد قائمی به تیم ملی دعوت شده و این دعوت با هماهنگ آلکنو بوده است؛ هر چند آلکنو در نشست خبری خود این موضوع را تکذیب کرد؛ اما خط خوردن قائمی آن هم در شرایطی که این بازیکن از بازی های ملی خداحافظی کرده بود. انتقادهایی را به دنبال داشت.

12 بازیکن تیم ملی چه کسانی هستند؟


در حال حاضر 13 بازیکن به نام‌های سعید معروف، جواد کریمی، امیر غفور، صابر کاظمی، میلاد عبادی پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی، سید محمد موسوی، علی اصغر مجرد، مسعود غلامی، آرمان صالحی، مهدی مرندی و مجتبی میرزاجانپور در اردوی تیم ملی حضور دارند و قرار است تا پنجشنبه هفته جاری یک بازیکن خط بخورد و تیم ملی با 12 بازیکن عازم توکیو شود.

ایران روی سکوی المپیک می‌رود؟

تیم ملی والیبال ایران در گروه A المپیک با تیم‌های ژاپن، لهستان، ایتالیا، کانادا و ونزوئلا همگروه است. در گروه B این رقابت‌ها هم تیم‌های برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس حضور دارند. کاملا مشخص است که گروه A که ایران در آن حضور دارد گروه آسان‌تری نسبت به گروه B است.

پس از انجام بازی‌های دور اول از هر گروه 4 تیم به دور دوم صعود می‌کند. به نظر می‌رسد شاگردان آلکنو شانس زیادی برای صعود از گروه‌شان به عنوان تیم چهارم و حتی سوم دارند؛ اما از مرحله دوم است که کار برای آنها بسیار سخت خواهد شد. چرا که برای صعود به مرحله نیمه نهایی به احتمال فراوان باید به مصاف یکی از تیم‌های فرانسه، روسیه، برزیل و آمریکا برود.

برنامه مسابقات تیم ملی والیبال در المپیک توکیو

شنبه 24 جولای (2مرداد)

والیبال (ایران - لهستان): از ساعت 15:10

دوشنبه 26 جولای (4مرداد)

والیبال (ایران -ونزوئلا): از ساعت 4:30 صبح

چهارشنبه 28 جولای (6مرداد)

والیبال(ایران -کانادا) از ساعت 4:30 صبح

جمعه 30 جولای (8مرداد)

والیبال (ایران -ایتالیا) از ساعت15:10

یکشنبه اول آگوست (10 مرداد)

والیبال (ایران -ژاپن) از ساعت 15:10

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها