کد خبر: 504384
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۳۶:۴۴
| |

روسیه:

واکسن اسپوتنیک وی تولید هند به 60 کشور صادر خواهد شد

رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (RDIF) اعلام کرد که با هند برای صادرات واکسن اسپوتنیک وی تولید شده در این کشور به بیش از 60 کشور مذاکره می کند.

واکسن اسپوتنیک وی تولید هند به 60 کشور صادر خواهد شد
کد خبر: 504384
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۳۶:۴۴

اعتمادآنلاین| کریل دیمیتریف رئیس صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (دست اندر کار تحویل واکسن اسپوتنیک وی به کشورهای دیگر) روز سه شنبه گفت: ما تلاش می کنیم که واکسن اسپوتنیک وی تولید شده در هند در وهله اول در این کشور و برای مصرف کنندگان هندی توزیع شود.

به گزارش ایرنا از مسکو اینترفاکس، وی افزود: در همین حال ما انتظار داریم که بخشی از واکسن اسپوتنیک وی تولید شده در این کشور به بیش از 60 کشور جهان صادر شود.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه با طرف های هندی ازجمله دولت این کشور برای صادرات واکسن اسپوتنیک وی مذاکره می کند اما صادرات این واکسن فقط پس از برطرف شدن نیاز هند به واکسن ضدکرونا امکانپذیر خواهد بود.

واکسن اسپوتنیک وی واکسن اصلی روسیه علیه کرونا است که تاکنون در بیش از 60 کشور جهان تایید شده است.

رئیس صندوق سرمایه گزاری مستقیم روسیه همپنین اظهار امیدواری کرد واکسن کرونای "اسپوتنیک وی" در پاییز توسط سازمان بهداشت جهانی ثبت شود .

بیش از نیم میلیارد دوز واکسن روسی اسپوتنیک در هند ساخته می شود

سه شرکت داروسازی در هند در ماه مارس گذشته اعلام کردند که قصد دارند نزدیک به بیش از نیم میلیارد دوز واکسن روسی «اسپوتنیک وی» را تولید و به بازارهای جهان عرضه کنند.

به گزارش ایرنا، خبرگزاری بلومبرگ در آن زمان از آمادگی شرکت داروسازی «گلند فارما» مستقر در حیدرآباد هند برای تولید 250 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک وی و شرکت «استلیس بیوفارما» برای تولید 200 میلیون واحد از این واکسن ساخت روسیه خبر داد.

پیش از این هم قرارداد تولید 100 میلیون دوز واکسن اسپوتنیک در شرکت «هترو» هند، امضا شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها