سیدابراهیم رئیسی در جلسه کمیته روسای دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی:

آسیب‌شناسی‌ها را به آسیب‌زدایی تبدیل کنیم / راهکارهای موثر اجرایی پیشنهاد کنید تا اقدام را بدون فوت وقت آغاز کنیم

رییس جمهوری منتخب در نخستین جلسه کمیته روسای دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی کشور، گفت: آسیب شناسی‌های انجام شده از سوی دستگاه‌های نظارتی را باید به آسیب‌زدایی تبدیل کنیم.

آسیب‌شناسی‌ها را به آسیب‌زدایی تبدیل کنیم / راهکارهای موثر اجرایی پیشنهاد کنید تا اقدام را بدون فوت وقت آغاز کنیم
کد خبر: 504398
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۵۲:۲۰

اعتمادآنلاین| رییس جمهوری منتخب در نخستین جلسه کمیته روسای دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی کشور، گفت: آسیب شناسی‌های انجام شده از سوی دستگاه‌های نظارتی را باید به آسیب‌زدایی تبدیل کنیم.

به گزارش ایرنا، سید ابراهیم رییسی نخستین جلسه کمیته ای متشکل از روسای دستگاه‌های نظارتی و اطلاعاتی کشور را تشکیل داد تا پیش از زمان رسمی استقرار دولت جدید، براساس آسیب شناسی‌ها و تجارب پیشین خود در مبارزه با فساد، راهکارهای اجرایی برای ایجاد تحول در سازوکارهای فسادزای دولت و اقدامات اولویت‌دار را پیشنهاد کند.

تدوین دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های موردنیاز به منظور اصلاح سازوکارهای اقتصادی فسادآفرین و رانت زا، زمینه‌های بروز فساد و نیز پیشگیری از وقوع جرم در نظام بانکی، مالیات، گمرک، مناقصات‌ دولتی، قاچاق سازمان یافته و ارایه نقشه راه عملیاتی برای ایجاد شفافیت در نظامات اقتصادی کشور و تحقق سامانه جامع اطلاعات اقتصادی کشور از جمله ماموریت‌های محوله به این کمیته است.

رییسی در ابتدای این جلسه با اشاره به این نکته که یکی از انتظارات مردم از دولت جدید ریشه کنی فساد است، اظهار کرد: آغاز این کار تا زمان استقرار دولت نباید به تاخیر بیفتد و زمینه‌های آن از اکنون باید فراهم شود تا در روز نخست تشکیل دولت، اقدامات عینی را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: آسیب شناسی‌های انجام شده توسط دستگاه‌های نظارتی را ما باید به آسیب زدایی تبدیل کنیم.

رییس جمهوری منتخب با اشاره به حضور روسای دستگاه ها و نهادهای مختلف نظارتی در این جلسه گفت: انتظار بنده از این جلسه با توجه انباشت «تجربه مبارزه با فساد» و داشتن «آسیب شناسی خوب از دستگاه های اجرایی» و «شناخت قابل قبول از بسترهای تولید فساد در دولت» این است که اولا نتایج حاصل از آسیب شناسی دستگاه های اجرایی و اطلاعات خود در خصوص «بسترها»، «ریشه ها» و «گلوگاه های تولید فساد» در دولت را جمع بندی و به ما اعلام کنید.

رییسی در ادامه با تشریح انتظارات دیگر از این کمیته افزود: برای ایجاد تحول در نظام اداری کشور به منظور خشکاندن ریشه های فساد، راهکارهای موثر اجرایی پیشنهاد کنید تا از روز اول استقرار دولت، اقدام و عمل را بدون فوت وقت آغاز کنیم.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات، حجت الاسلام حسین طائب رییس سازمان اطلاعات سپاه، مهرداد بذرپاش رییس دیوان محاسبات، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر رییس کمیسیون اصل نود مجلس، فرزاد مخلص الائمه معاون سازمان بازرسی کل کشور، کاظم پالیزدار دبیر ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به روحیه و منش ضد فساد سید ابراهیم رییسی و اقدامات موثر و امید آفرین وی در قوه قضاییه، دلگرمی و چشم امید مردم به دولت جدید را مورد اشاره قرار دادند و با ارایه گزارشی از حوزه فعالیت و اقدامات نهاد متبوعه خود، پیشنهادات و راهکارهایی را برای برخورد جدی با بسترهای فسادزا در دولت سیزدهم مطرح کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها