کد خبر: 504507
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۰۸:۵۲:۵۵
| |

وزیر خارجه کوبا:

آمریکا مستقیما در اعتراضات کوبا نقش دارد

وزیر خارجه کوبا ایالات متحده آمریکا را به داشتن نقش مستقیم در اعتراضات و آشوب‌هایی که از روز یکشنبه در کشورش آغاز شده است، متهم کرد.

آمریکا مستقیما در اعتراضات کوبا نقش دارد
کد خبر: 504507
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۰۸:۵۲:۵۵

اعتمادآنلاین| «برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا روز سه شنبه در یک نشست خبری گفت که آمریکا به صورت مستقیم در ناآرامی‌ها و آشوب‌های کوبا دخالت دارد.

به گزارش تسنیم، رودریگرز افزود: من دولت آمریکا را متهم می کنم به اینکه در حوادث 11 جولای دست دارد و مسئول بزرگ ایجاد ناآرامی‌های کشور است.

وی گفت: کسانی که در حوادث 11 جولای شرکت داشتند، کسانی بودند که آمریکا آنها را مأموران یک کشور خارجی می‌نامد؛ کسانی که از خارج حمایت مالی می‌شوند و دستور می‌گیرند؛ کسانی که با خودروهای دیپلماتیک سفر و با دیپلمات‌های آمریکایی دیدار می‌کنند؛ کسانی که همیشه به نهادها و مراکز دیپلماتیک مراجعه می‌کنند و علیه قانون اساسی کوبا اقدامات تحریک‌آمیز انجام می‌دهند.

وزیر امور خارجه کوبا روز دوشنبه هم به اظهارات جو بایدن در حمایت از اغتشاشات اخیر در برخی شهرهای کوبا و دلسوزی ریاکانه وی برای مردم این کشور که بیش از نیم قرن است تحت تحریم آمریکا قرار دارند، واکنش نشان داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی کوبا در واکنش به پیام جو بایدن در حمایت از آشوب در کوبا تصریح کرد: «ساعاتی قبل پیام رئیس‌جمهور بایدن منتشر شد. رئیس‌جمهور [بایدن] در این پیام از هاوانا خواست که صدای مردم کوبا را بشنود. اگر رئیس‌جمهور بایدن صدای مردم کوبا که بارها علیه محاصره اقتصادی کوبا فریاد زده‌اند را شنیده است، خوب است که محاصره کوبا را بردارد و تحریم‌هایی که در دوران همه‌گیری کرونا وضع شده‌اند را لغو کند.»

یکشنبه شب گذشته هم «میگل دیاز-کانل برمودز» رئیس جمهور کوبا در یک سخنرانی تلویزیونی و ساعاتی پس از تظاهرات ضددولتی در کشورش از سوی جمعی از افراد متمایل به آمریکا، گفت که خیابان‌ها متعلق به هواداران انقلاب این کشور است و از طرفداران انقلاب خواست تا به خیابان‌ها آمده و از آن دفاع کنند.

رئیس‌جمهور کوبا گفت: ما از تمامی انقلابیون می‌خواهیم تا به خیابان‌ها آمده و همه جا از انقلاب دفاع کنند. ما حاکمیت و استقلال این کشور را واگذار نمی‌کنیم. اگر می‌خواهند انقلاب را سرنگون کنند باید از روی جنازه ما رد شوند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها