کد خبر: 504522
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۰۹:۱۵:۵۴
| |

واکنش ترامپ به انتقاد بایدن از کسانی که انتخابات 2020 را به چالش می‌کشند

رئیس جمهوری پیشین آمریکا به اظهارات جو بایدن علیه کسانی که به درستی انتخابات ریاست جمهوری 2020 شک دارند، پاسخ داد و بار دیگر ادعای تقلب انتخاباتی را مطرح کرد.

واکنش ترامپ به انتقاد بایدن از کسانی که انتخابات 2020 را به چالش می‌کشند
کد خبر: 504522
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۰۹:۱۵:۵۴

اعتمادآنلاین| جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه در مرکز قانون اساسی ملی فیلادلفیا ادعاهای دونالد ترامپ و حامیانش درباره به سرقت رفتن انتخابات را "دروغ بزرگ" خواند و تاکید کرد که با وجود پاندمی کرونا، آمریکا با بیشترین میزان مشارکت مردمی در تاریخی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، به دنبال آن دونالد ترامپ، رئیس جمهوری پیشین آمریکا در بیانیه‌ای گفت: بایدن گفت 150 نفر در انتخابات ریاست جمهوری 2020 رای داده‌اند! با فرض اینکه منظور او 150 میلیون تن بوده و براساس این حقیقت که من 75 میلیون رای گرفتم، این بدین معناست که بایدن هم 75 میلیون رای آورد و این شش میلیون رای کمتر از آن چیزی است که آنها گفتند بایدن به دست آورده است. خب این‌ها یعنی چه؟ آیا آنها به آن شش میلیون رای اعتراف می‌کنند؟

ادعاهای ترامپ درباره تقلب در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا موجب شد تا چندین ایالات جمهوریخواه قوانینی برای محدودیت رای‌دهی و دیگر اشکال سوءاستفاده بالقوه تدارک ببینید.

چندین نهاد امنیت انتخابات آمریکا و وزارت دادگستری این کشور، ادعاهای ترامپ مبنی بر وقوع تقلب را به چالش کشیدند. کمپین ترامپ در بیش از 60 شکایت مرتبط با تقلب انتخاباتی، در تلاش برای ملغی کردن نتایج انتخابات 2020 شکست خورد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها