مدیرعامل شرکت برق حرارتی:

مجوز احداث نیروگاه برای صنایع صادر شد

مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: مجوز لازم برای احداث نیروگاه توسط صنایع بزرگ صادر شد.

مجوز احداث نیروگاه برای صنایع صادر شد
کد خبر: 504629
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۲:۱۳:۰۰

اعتمادآنلاین| محسن طرزطلب روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: صنایع بزرگ و پر مصرف فولادی، معدنی و فلزی از مدتی پیش درخواست مجوز برای احداث واحدهای خودتامین و خود مصرف برق داشتند که مورد بررسی قرار گرفته بود.

به گزارش ایرنا، وی ادامه داد: وزیر صنعت، معدن و تجارت طی جلسه ای که با این صنایع داشت 13 درخواست را مورد بررسی قرار داد و در نهایت لیستی آماده و به وزارت نیرو ارسال شد.

مدیرعامل برق حرارتی گفت: روز شانزدهم تیرماه معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست صدور مجوز 10 هزار و 536 مگاوات ارائه داد که روز گذشته موافقت اصولی آن صادر شد.

طرزطلب ادامه داد: فولاد مبارکه برای یک هزار و 500 مگاوات ظرفیت جدید، منطقه ویژه خلیج فارس برای یک هزار و 500مگاوات، آلومینیوم المهدی برای 500 مگاوات، چادرملو برای هزار مگاوات و گل‌گهر فاز 2 برای یک هزار و 300 مگاوات از جمله صنایعی بودند که درخواست داشتند

مدیر عامل شرکت برق حرارتی گفت: ما موافقتنامه اصولی را صادر کرده و به علاقمندان اعلام کردیم که مساعدت‌های لازم جهت تسریع در کار انجام خواهد شد.


طرزطلب گفت: ما واحدهای گازی در اختیار خود داریم که می‌توانیم آنها را در اختیار شرکت‌های فولادی و معدنی قرار دهیم تا تبدیل به سیکل ترکیبی شوند. این نیروگاه‌ها در حال بهره‌برداری بوده و به لحاظ سوخت نیز مشکلی ندارند.


وی یادآور شد: هر متقاضی بخش صنعت که از این مسیر ورود کند هم به توان تولید برق کشور اضافه کرده و هم باعث می شود که سوخت جدید به مصرف نرسد.


طرزطلب بیان داشت: علاوه بر این ساختگاه لازم برای سرمایه‌گذاری و احداث نیروگاه جدید نیز داریم که می‌توانیم به متقاضیان بخش صنعت واگذار کنیم.


مدیر عامل شرکت برق حرارتی حجم سرمایه‌گذاری توسط صنایع یاد شده را 6 میلیارد یورو برای تولید 10 هزار و 536 مگاوات برق عنوان کرد.


وی گفت: مدت اجرای پروژه‌ها برای اجرای سیکل ترکیبی سه سال و در بخش گاز 15 تا 18 ماه خواهد بود که عمده تجهیزات نیز از داخل کشور قابل تامین است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها