کد خبر: 504631
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۲:۱۵:۵۸
| |

کنگره امریکا: قتل عام سربازان افغانستان ؛اشتباه بزرگ، شرمندگی جهانی

انتشار ویدئویی از سوی شبکه خبری "سی ان ان" که در آن قتل عام 22 نیروی کماندوی ارتش افغانستان بدست طالبان را نشان می‌داد ،باعث افزایش انتقادات از خروج شتاب زده و غیر مسوولانه نیروهای آمریکایی شد به طوری که تعدادی از اعضای کنگره این اقدام را اشتباه بزرگ و باعث شرمندگی جهانی دانستند.

کنگره امریکا: قتل عام سربازان افغانستان ؛اشتباه بزرگ، شرمندگی جهانی
کد خبر: 504631
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۲:۱۵:۵۸

اعتمادآنلاین| قتل عام نیروهای ارتش افغانستان که از سوی گروه‌های حقوق بشر به عنوان جنایت ضد بشری توصیف شده است، سوالات زیادی در مورد آمادگی ارتش افغانستان برای مقابله و حتی کنترل طالبان پس از خروج نیروهای آمریکایی مطرح کرده است.

به گزارش ایرنا از " سوت چاینا مورنینگ پست" "آدم کنزینگر" یک جمهوری خواه عضو کنگره آمریکا در ارتباط با قتل عام نیروهای ارتش افغانستان در توییتی نوشت : این وحشتناک است، اما واقعیت خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را نشان می‌دهد. حذف محافظان صلح و رهایی مردم افغانستان بدون حمایت، یک اشتباه بزرگ است.


میچ مک کانلر رهبر اقلیت‌های سنای آمریکا گفت: دستور جو بایدن رییس جمهوری آمریکا برای خروج نیروها از افغانستان یک شرمندگی جهانی است.


قتل نیروهای ارتش افغان به دست طالبان ماه گذشته در روستای دولت آباد دراستان فاریاب افغانستان به وقوع پیوسته است.
طالبان این تصاویر را رد کرده است.


با این حال صلیب سرخ تایید کرده است که اجساد 22 نیروی کماندوی افغانستان کشف شده است.


آمریکا اعلام کرده است خروج نیروهای این کشور از افغانستان تا پایان ماه آینده (اوت) کامل خواهد شد و به این ترتیب طولانی‌ترین جنگ در تاریخ آمریکا به پایان خواهد رسید. اما خروج آمریکا از افغانستان به معنی پایان درگیری‌ها در این کشور نیست. افغانستان در چهار دهه گذشته به طور مداوم شاهد درگیری و خشونت بوده است.


افغانستان هفته گذشته اعلام کرد که 85 درصد از خاک افغانستان را تحت کنترل خود دارد. با ظهور گروه‌های شبه نظامی در مناطق مختلف افغانستان، نگرانی‌ها در مورد افزایش جنگ پس از خروج آمریکا از افغانستان افزایش یافته است.


"آستین میلر" فرمانده ارشد آمریکا در افغانستان که روز دوشنبه این کشور را ترک کرد گفت: اگر این مسیر ادامه یابد، ما شاهد وقوع جنگ داخلی در افغانستان خواهیم بود.


بایدن در ماه آوریل سال جاری از تصمیم خود برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان خبر داد. درمیان افزایش نگرانی‌ها از آینده افغانستان، رییس جمهوری آمریکا به دفعات از تصمیم خود دفاع کرده است.


حامیان تصمیم بایدن می‌گویند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان باید خیلی زودتر انجام می‌شد و هزینه ادامه حضور در افغانستان بسیار بیشتر از منافع آن است.


رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه گذشته در اظهارات خود گفت: آن‌هایی که می‌خواهند ما در افغانستان بمانیم به این سوال پاسخ دهند: جان چند هزار پسر و دختر آمریکایی دیگر را می‌خواهید به خطراندازید؟ چه مدت می‌خواهید آن‌ها در افغانستان بمانند؟


اما منتقدان خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را شتاب زده دانستند که جان مردم افغانستان به خصوص زنان را با خطر مواجه می‌سازد.


بایدن همچنین گفت: من به ظرفیت ارتش افغانستان که آماده تر، آموزش دیده‌تر و مجهزتر است و می‌تواند جنگ را به خوبی اداره کند، اعتماد دارم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها