کد خبر: 504659
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۳:۱۰:۴۹
| |

طبق اطلاعات کتاب جدید یکی از خبرنگاران ارشد کاخ سفید:

ترامپ خواستار اعدام عامل افشای مخفی شدن او در پناهگاه شده بود

کتابی به تازگی منتشر شده است که در آن آمده، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در دیدار با مشاورانش خواستار اعدام فردی شده بود که قضیه انتقالش به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید در جریان اعتراضات آمریکا را فاش کرده بود.

ترامپ خواستار اعدام عامل افشای مخفی شدن او در پناهگاه شده بود
کد خبر: 504659
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۳:۱۰:۴۹

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا در جریان اعتراضات گسترده در سراسر آمریکا به قتل «جورج فلوید» شهروند سیاهپوست آمریکایی به دست افسر پلیس سفیدپوست، در پناهگاهی مخفی شده بود.

به گزارش فارس، طبق اطلاعات کتاب جدید یکی از خبرنگاران ارشد کاخ سفید، ترامپ در ماه می 2020 (خرداد سال گذشته) به جمعی از مشاوران خود گفته بود که فردی که این اطلاعات مربوط به انتقالش به پناهگاه کاخ سفید را فاش کرده، باید اعدام شود.

طبق گزارش سی ان ان به نقل از بخش‌هایی از کتاب جدید «مایکل بندر» خبرنگار وال استریت ژورنال تحت عنوان:

«صادقانه بگویم، ما در این انتخابات پیروز شدیم: روایت اصلی از نحوه شکست ترامپ»، گزارش کرد که ترامپ و همسرش ملانیا به همراه پسر کوچکشان بارون در جریان ناآرامی‌ها مقابل کاخ سفید در هفته پس از قتل جورج فلوید در مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا برای مدت کوتاهی به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید انتقال داده شدند.

روایت مربوط به انتقال ترامپ و خانواده‌اش به پناهگاه زیرزمینی کاخ سفید به سرعت رسانه‌ای شد و یک هفته بعد ترامپ مدعی شد که فقط در حال «بازرسی» پناهگاه بوده است.

بنا به گفته بندر، ترامپ در دیدار با فرماندهان ارشد نظامی و نیروهای امنیتی و مشاوران خود، به شدت از قضیه افشای انتقالش به پناهگاه زیرزمینی به خشم آمده بود.

بندر در کتاب خود در این باره نوشت: «به محض رسیدن آن‌ها (فرماندهان نظامی و مشاورانش و نیروهای امنیتی) خونش به جوش آمد و بر سر آن‌ها فریاد زد که هر آن که این قضیه را فاش کرده از بین ببرید. مشاوران وی تا قبل از این این حجم از ناراحتی را در رئیس‌جمهور آمریکا ندیده بودند».

آن طور که گزارش شده است، ترامپ ظاهراً فریاد زده است: «هر آن که این کار را کرده است، باید متهم به خیانت متهم شود. آن‌ها باید اعدام شوند».

طبق این گزارش، ترامپ برای چند روز از این قضیه خشمگین بود به طور مداوم از «مارک میدوز» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید سؤال می‌پرسیده که آیا فرد افشاکننده پیدا شده یا خیر.

در کتاب بندر آمده است، افرادی که حرف ترامپ را دیده بودند، این گونه تفسیر کردند که این طغیان وی نمایانگر وحشت و اضطراب ترامپ بوده است.

یکی از سخنگویان رئیس‌جمهور سابق آمریکا به سی ان ان مدعی شده است که گزارش بندر در این خصوص صحت ندارد و این که «ترامپ هرگز چنین چیزی را نگفته و به کسی چنین پیشنهادی (درباره اعدام فرد افشاکننده) نداده است».

خردادماه سال گذشته، فیلمی در فضای مجازی منتشر شد که در آن «جورج فلوید» شهروند 47 ساله سیاهپوست آمریکایی را در حالی نشان می‌داد که بر روی زمین افتاده و یک افسر سفیدپوست در شهر مینیاپولیس یکی از زانوان خود را برای مدت 9 دقیقه بر روی گردن وی که می‌گفت نمی‌تواند نفس بکشد، فشار می‌داد و در نهایت فلوید جان خود را از دست داد.

انتشار این نوار ویدئویی موجی از اعتراضات را به راه انداخت که از مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی سراسر جهان نیز کشیده شد.

در جریان این اعتراضات، تظاهرات‌کنندگان در ماه می 2020 در مقابل کاخ سفید تجمع کردند و علیه سیاست‌های نژادپرستانه کشور خود شعار دادند و ترامپ در واکنش به این اعتراضات نه تنها به خاطر سیاست‌های تبیعض‌ نژادی عذرخواهی نکرد بلکه از آمادگی سگ های وحشی و اسلحه سرویس مخفی برای سرکوب معترضان خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها