آلمان واحد فرماندهی نظامی فضایی ایجاد کرد

ارتش آلمان اعلام کرده واحد فرماندهی مجزای فضایی را ایجاد کرده است؛ این تازه ترین اقدام از سوی کشورهایی است که اختصاص منابع بیشتر و افزایش ماموریت در فضا را در اولویت قرار داده اند.

آلمان واحد فرماندهی نظامی فضایی ایجاد کرد
کد خبر: 504703
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۴:۳۹:۰۱

اعتمادآنلاین| تارنمای دیفنس نیوز گزارش داد: وزارت دفاع آلمان در 13 ژوئیه (22 تیر) در مراسم مرکز آگاهی از وضعیت فضایی آلمان در «اودم» واقع در منطقه نورد راین-وستفالن ایجاد فرماندهی فضایی جدید را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا،وزارت دفاع آلمان در بیانیه ای نوشت: ارتش با ایجاد این مرکز به افزایش اهمیت فضا برای توانایی ما در عملکرد، رفاه مردم و افزایش وابستگی روزافزون نیروهای مسلح به داده ها، خدمات و محصولات پشتیبانی شده از فضا پاسخ داده است.

مرکز هوا فضای آلمان اعلام کرده «نیروی هوایی آلمان از سال 2009 میلادی از این مرکز برای نظارت بر دارایی های فضایی، توصیه مسیرهای فرار برای اپراتورهای ماهواری ای تجاری استفاده کرده است. در پاییز 2020 مرکز عملیات هوا فضا در پاسخ به بیانیه ناتو درباره فضا به عنوان قلمرو جدید عملیاتی ایجاد شد.

برلین در تلاش برای ایجاد مرکز مجزای فرماندهی جدید نظامی فضایی تنها نیست. نیروهای فضایی آمریکا نیز در اواخر سال 2019 مرکز مجزایی را که زیر نظر وزارت نیروی هوایی فعالیت می کند تاسیس کرده است.

فرانسه نیز در پاییز سال 2020 نیروی هوایی خود را به نیروی هوا فضا تغییر نام داد. این تصمیم به دنبال ایجاد مرکز فرماندهی فضایی جدید در سال 2019 اتخاذ شد.

انگلیس فرماندهی فضایی مجزایی را در بهار 2021 ایجاد کرده که اعضای آن را ارتش، نیروی دریایی سلطنتی و نیروهای هوایی سلطنتی و نیروهای خدمات کشوری تشکیل می دهند.

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) فضا را به عنوان یکی از هفت اولویت برتر خود برای فناوری های نوظهور و مخرب نامیده است.

اسپوتنیک در گزارشی در این زمینه نوشت: روسیه، چین و هند هر گونه قصدی برای نظامی کردن فضا را آنچنان که آمریکا ادعا می کند، رد کرده اند و می گویند این آمریکا است که در ایجاد رقابت تسلیحاتی در فضا نقش دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها