سفر قریب الوقوع هیات رسمی لبنان به سوریه

روزنامه الشرق الاوسط به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که یک هیئت رسمی از لبنان به زودی به سوریه سفر می‌کند تا درباره همکاری میان دو کشور بحث و گفتگو کند.

سفر قریب الوقوع هیات رسمی لبنان به سوریه
کد خبر: 504708
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۴:۴۶:۴۳

اعتمادآنلاین| روزنامه الشرق الاوسط به نقل از یک منبع آگاه جزئیات نشست دولت موقت لبنان با ریاست حسان دیاب درباره سفر رسمی و قریب الوقوع یک هیئت لبنانی به سوریه برای حل مسائل موجود میان دو کشور در زمینه‌های مختلف را فاش کرد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه نوشت: این هیئت درباره چگونگی همکاری یا هماهنگی در زمینه‌های مختلف بدون نقض قانون "سزار" گفتگو خواهد کرد.

طبق این قانون هر طرف یا شرکتی که به تعامل تجاری، مالی و اقتصادی با دولت سوریه بپردازد تحریم می‌شود. به همین دلیل دستورکار با دقت و با روشی که باعث تحریم‌ها نشود و به دو کشور سود برساند بررسی خواهد شد. هیئتی که به سوریه سفر خواهد کرد شامل وزرای صنعت، کشاورزی و مشاغل است.

این اولین سفر هیئت رسمی لبنان به سوریه است. اخیرا حمد حسن، وزیر بهداشت برای دستیابی به اکسیژن به دلیل کرونا و وزیر امور اجتماعی برای بررسی پرونده آوارگان سوری به سوریه رفته بودند.

منبع مذکور اعلام کرد، این سفر در زمانی صورت می‌گیرد که باید روابط با سوریه حل و فصل شود به ویژه اینکه بسیاری از کشورهای عربی و اروپایی تمایل خود را برای ارتباط با دمشق و بازگشایی سفارت‌هایشان نشان داده‌اند. برای لبنان مفید است که تمام مسائل موجود و نه فقط موضوع آوارگان را حل کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها