کد خبر: 504726
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۵:۲۴:۱۵
| |

ابراز نگرانی سازمان ملل از نقض حقوق بشر در افغانستان

دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرد گزارش های منتشر شده درباره از ادامه نقض جدی حقوق بشر بر اثر ادامه حملات نظامی در این  کشور نگران کننده است.

ابراز نگرانی سازمان ملل از نقض حقوق بشر در افغانستان
کد خبر: 504726
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۳ ۱۵:۲۴:۱۵

اعتمادآنلاین| دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) اعلام کرد گزارش های منتشر شده درباره از ادامه نقض جدی حقوق بشر بر اثر ادامه حملات نظامی در این کشور نگران کننده است.

به گزارش ایرنا، "یوناما" روز چهارشنبه با صدور اطلاعیه ای در کابل اضافه کرد گزارش‌های مربوط به قتل، بدرفتاری، آزار و اذیت و تبعیض گسترده در افغانستان باعث ترس و ناامنی شده است و افرادی که چنین رفتاری را انجام می‌دهند، باید پاسخگو باشند.

این اطلاعیه با اشاره به تضییع حقوق زنان در گذشته آمده است همه طرف ها مکلف هستند تا به حقوق بشر و کرامت مردم افغانستان ازجمله زنان و دختران احترام بگذارند.

در بخش دیگری از اطلاعیه دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان اضافه شده است دو طرف باید گفت‌وگوهای صلح، حفاظت از زیرساخت‌های افغانستان را که نگرانی واقعی مردم این کشور است را در اولویت کار خود قرار دهند.

دفتر هیأت معاونت سازمان ملل متحد از طرفین درگیر خواسته است که با برقراری آتس بس در روزهای عید قربان به مذاکرات پایدار و معنادار صلح کمک کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها