حسین رحیمی،‌ فرمانده انتظامی پایتخت، خبر داد:

افزایش سرقت‌های متاثر از فضای مجازی

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: شیوه سرقت ها تفاوتی نکرده است البته درصد سرقت‌های متاثر از فضای مجازی سال به سال افزایش یافته و پلیس هم با قدرت وارد عمل شده است.

افزایش سرقت‌های متاثر از فضای مجازی
کد خبر: 504753
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۰۷:۱۶:۰۰

اعتمادآنلاین| بر اساس بررسی‌های انجام شده سرقت به اشکال متعدد انجام می‌شود. در این میان سرقت‌های خرد، کلان، خودرو، سرقت از طریق فضای مجازی نیز مشاهده می‌شود. طی روزهای اخیر حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در حاشیه اجرای طرح رعد پلیس پیشگیری و طرح کاشف پلیس آگاهی گفت: با تلاش همکارانم در مجموعه پلیس پیشگیری و اجرای 260 حکم در این مرحله از طرح رعد 736 نفر دستگیر و 45 باند که اقدام به سرقت می‌کردند، شناسایی و منهدم شدند.

به گزارش برنا،‌ البته سرقت از طریق فضای مجازی و کلاهبرداری‌ها در این زمینه این روزها بیشتر به چشم می‌خورد و مهار این قضیه هم نیازمند اقدامات فرهنگی و آموزش آگاهی به شهروندان است. چندی قبل هم رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا درباره چرایی گسترش کلاهبرداری‌های مجازی به رغم آگاهی رسانی‌های پلیس گفت: «بسیاری از افراد در مواجهه با دام‌هایی که در فضای مجازی در زمینه کلاهبرداری‌های مالی اتفاق می‌افتد دچار حرص و طمع می‌شوند.»

او افزود: «متاسفانه افرادی که در دام این کلاهبرداری‌ها می‌افتند از دانش مجازی کافی درباره جرائم حوزه سایبری برخوردار نیستند و به همین علت به راحتی فریب می‌خورند.» در این شرایط لازم است تا مسئولان امر در زمینه آموزش عمومی به ویژه صدا و سیما در این زمینه بیش از پیش مردم را نسبت به فضای مجازی، راه اندازی کسب و کار و شیوه های خرید های برخط آگاه کنند.

علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی پایتخت درباره شیوه های سرقت های اخیر گفت: شیوه سرقت ها تفاوتی نکرده است.

او افزود: البته درصد سرقت‌های متاثر از فضای مجازی سال به سال افزایش یافته و پلیس هم با قدرت وارد عمل شده است.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت تصریح کرد: موفقیت‌های متعدد در کشف سرقت‌ها به اشکال مختلف از سوی پلیس حاصل شده است. برای مثال میزان خرید و فروش خودرو و موتورسیکلت در فضای مجازی در قالب اجناس سرقتی افزایش پیدا کرده است.

او درباره افزایش سرقت‌ها از طریق سایت‌های خرید و فروش دیوار، شیپور و ... تصریح کرد: با مسئولان این سایت‌ها جلسات متعدد برگزار شده است. البته از روش‌های متعدد استفاده می‌شود تا قبل از بروز بزه پلیس بتواند این نارسایی‌ها را کنترل کند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: مسئولان سایت‌ها مکلف به اخذ مجوز برای افزایش امنیت هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها