وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور:

به ازای ایجاد هر یک شغل ویژه زنان بهزیستی وام 100 میلیونی پرداخت می‌کند

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: وام 100 میلیون تومانی بهزیستی به ازای هر شغل ویژه زنان سرپرست خانوار پرداخت خواهد شد. همچنین صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی با سرمایه اولیه 20 میلیارد تومان تا هفته آتی آغاز به کار خواهد کرد.

به ازای ایجاد هر یک شغل ویژه زنان بهزیستی وام 100 میلیونی پرداخت می‌کند
کد خبر: 504838
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۰:۵۳:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ وحید قبادی‌دانا، رئیس سازمان بهزیستی کشور در خصوص واکسیناسیون افراد دارای معلولیت که در خانه نگهداری می‌شوند، گفت: بارها نامه‌نگاری از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان بهزیستی کشور صورت گرفته است که این افراد با توجه به شرایط خطری که دارند بتوانند در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند که تا این لحظه اقدامی از سوی وزارت بهداشت صورت نگرفته در حالی که 55 هزار معلول ضایعه نخاعی وابسته به بستر نیاز مبرم به واکسن دارند که امیدواریم وزیر بهداشت در راستای تحقق سلامت اجتماعی این خواسته را محقق کنند.

به گزارش ایرنا، رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در حال حاضر 5 میلیون نفر از خدمات ما به صورت مستمر و غیرمستمر استفاده می‌کنند، ادامه داد: حدود یک میلیون و 550 هزار فرد دارای معلولیت با تشکیل پرونده تحت پوشش هستند اما با راه‌اندازی مرکز خدمات جامع مثبت زندگی در محلات در 1.5 سال اخیر با استناد به شعار چهل‌ویکمین سال تاسیس سازمان بهزیستی کشور مبنی بر بهزیستی در گام دوم؛ هوشمندسازی، محله‌محوری، سلامت اجتماعی در خانواده 2 هزار و 527 مرکز مثبت زندگی در محلات شکل گرفت.

وی با اشاره به روند ارائه تسهیلات به زنان سرپرست خانوار، گفت: حدود یک سوم جامعه هدف به عبارتی یک میلیون و 80 هزار خانوار مستمری‌بگیر، 240 هزار خانوار زنان سرپرست خانوار هستند که درخصوص توانمندسازی آنها اقداماتی انجام دادیم از جمله واگذاری مسکن به عنوان یکی از مهمترین عناصر سبد خانوار از یاد می‌کنیم که از ابتدای تاسیس سازمان بهزیستی کشور تاکنون 142 هزار منزل مددجویی ساخته و تحویل داده شده که 47 هزار و 540 تا مربوط به سال 97 تاکنون بوده که این جهش به سبب استفاده از ظرفیت‌های موجود جامعه است.

قبادی‌دانا، ادامه داد: با کمک دولت، سازمان برنامه و بودجه و اقدام انقلابی مجلس شورای اسلامی در بودجه 1400 مبلغ یکهزار و 500 میلیارد تومان برای تامین مسکن خانوارهای تحت پوشش پیش‌بینی شده است که ان‌شاء‌الله تخصیص پیدا کند؛ این در حالی است که کل بودجه مسکن بهزیستی 65 میلیارد تومان که تعداد بسیار محدودی مسکن می‌توانستیم احداث و واگذار کنیم و اکنون 169 هزار خانوار دیگر پشت نوبت دریافت تسهیلات مسکن هستند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور، افزود: یکهزار خانوار در دهک یک تا سه که امیدی به خانه‌دار شدن آنها نبود، شناسایی شدند که از 1500 واحد مسکونی که با قرارگاه خاتم‌الانبیاء تفاهم کرده بودیم حدود 350 واحد به این جامعه هدف واگذار شده است. همچنین در واگذاری مسکن به خانوارهای دارای 2 معلول به بالا در سال 94، 14 هزار خانوار شناسایی شدند که مفتخریم یازدهمین هزار تحویل شد چنانکه برای مسکن شهری 140 میلیون کمک بلاعوض و برای مسکن روستایی 84 میلیون تومان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت وام 100 میلیون تومانی بهزیستی به ازای هر شغل ویژه زنان سرپرست خانوار، ادامه داد: سال گذشته یکهزار و 750 میلیارد تومان برای 40 هزار نفر پرداخت شد که در بودجه سال جاری 3 هزار میلیارد تومان درنظر گرفته شده است؛ همچنین صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی با سرمایه اولیه 20 میلیارد تومان تا هفته آتی آغاز به کار خواهد کرد.

قبادی‌دانا، گفت: برای 22 هزار دانشجو شهریه ترم به ترم پرداخت می‌شود علاوه بر اینکه خانواده‌هایی که معلول شدید و خیلی شدید سرپرست خانوار است و فرزند دانشجو دارند تحت پوشش این تسهیل قرار گرفتند و همچنین حدود 3 هزار دانشجو دانشگاه‌های دولتی هر ترم کمک هزینه تشویقی دریافت می‌کنند و در صورت بکارگیری هر یک از افراد تحت پوشش حق بیمه شهم کارفرما از سوی سازمان بهزیستی کشور پرداخت می‌شود و سال گذشته برای 26 هزار نفر حق بیمه پرداخت شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها