کد خبر: 504877
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۱:۳۲:۰۰
| |

حمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران:

بیمارستان شهدای تجریش حتما باید درخصوص تامین پارکنیگ تدبیر کند / برخی اعتقادی به داشتن پروانه و رعایت حقوق عمومی ندارند

شهردار منطقه یک تهران گفت: بیمارستان شهدای تجریش حتما باید درخصوص تامین پارکنیگ تدبیر کند. در این زمینه چندین جلسه با حضور استاندار تهران برگزار کردیم و به رغم اینکه قول داده شد ساخت پارکینگ را شروع کنند و موارد اصلاحی را رعایت کنند، تا امروز هیچ اقدامی انجام نشده است.

بیمارستان شهدای تجریش حتما باید درخصوص تامین پارکنیگ تدبیر کند / برخی اعتقادی به داشتن پروانه و رعایت حقوق عمومی ندارند
کد خبر: 504877
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۴ ۱۱:۳۲:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ حمید موسوی، شهردار منطقه یک تهران درباره ممانعت مامورین شهرداری از ساخت فضایی جدید در بیمارستان شهدای تجریش برای بیماران کرونایی گفت: بیمارستان بنا بر ضرورت خود در تلاش است تا ساختمان آن را تکمیل کنند، اما پروانه ساخت ندارد و بارها تاکید کردیم که حتما ساخت و بهره برداری آن باید همزمان با تکمیل پارکینگ‌ها و رعایت عقب نشینی باشد.

به گزارش ایلنا، او ادامه داد: متاسفانه بیمارستان هیچ یک از این کارها را انجام نداده است و نه تنها اصلاحیه خیابان امیر را انجام نمی‌دهد، بلکه هیچ تصمیمی هم برای تامین پارکینگ ندارد و وقتی راه انداری شود قطعا مشکلات بسیار پیچیده و خطرناکی را برای منطقه ایجاد می‌کند و مدیریت بیمارستان توجهی ندارد که اضافه کردن هزار تخت خواب به این بیمارستان و راه اندازی آن می‌تواند کل منطقه یک و شمیران را دچار مشکل کند.

شهردار منطقه یک درباره درگیری ایجاد شده بین مامورین شهرداری و عوامل سازنده و ضرب و شتم آنها گفت: روز گذشته شاهد بودیم که مسئولین بیمارستان خود را مقید به دریافت پروانه و رعایت حقوق عامه نمی‌دانند و دیوار بیمارستان را در تقاطع خیابان دربند و خیابان شهرداری تخریب و قصد داشتند آن را بازسازی کنند. مامورین ما به همین مساله ورود کردند و تذکر دادند که وقتی دیوار را خراب می‌کنید براساس قانون باید در راستای دفاع از حقوق عامه اصلاحیه را رعایت کنید و دوستان نیز توجیه نبودند.

او با تاکید بر اینکه هیچ درگیری درکار نبوده است افزود: با ریاست دانشگاه در پی این اتفاق صحبت کردم و ایشان وقتی توجیه شد که در احداث دیوار باید ابعاد بر و کف رعایت شود و حقوق عمومی شهر تامین شود، ایشان نیز تمکین کردند و خیلی سریع نقشه‌های اصلاحی در آن نقطه بیمارستان که تقاطع دربند و شهرداری است تهیه و به ناحیه ابلاغ شد و بیمارستان تمکین کرد که حداقل در این نقطه اصلاحیه را رعایت کند و مساله حل شد.

شهردار منطقه یک افزود: مساله خاصی نبود اما برخی از دوستان ما اعتقادی به داشتن پروانه و رعایت حقوق عمومی ندارند و این باعث می‌شود که در حین انجام وظیفه مامورین اجرائی درگیری‌هایی ایجاد شود که طبیعی است اما خوشبختانه با ورود دکتر خشنود و بنده به موضوع ختم به خیر شد بدون اینکه هیچ آسیبی به دو طرف برسد.

موسوی تاکید کرد: بیمارستان شهدای تجریش حتما باید درخصوص تامین پارکنیگ تدبیر کند. در این زمینه چندین جلسه با حضور استاندار تهران برگزار کردیم و به رغم اینکه قول داده شد ساخت پارکینگ را شروع کنند و موارد اصلاحی را رعایت کنند، تا امروز هیچ اقدامی انجام نشده است.

او افزود: این مساله‌ای که به آن اشاره دارم نافی زحمات کادر درمان نیست اما باید بپذیریم که ساکنین و مراجعین به منطقه و کسانی که در این گره ترافیکی گرفتار می‌شوند حق و حقوقی دارند که بیمارستان باید به آن احترام بگذارد. از طرفی این بیمارستان قرار است هزار تخت خوابی باشد و با احتساب مراجعه کنندگان و همراه ها، بیش از سه هزار نفر در آن تردد خواهند داشت.

موسوی گفت: بیمارستان سه هزار و 500 واحد کسری پارکینگ دارد و بارها خواهش کردیم برای آن تدبیر کنند. البته که در شرایط کرونایی نمی‌خواهیم به مجموعه‌های درمانی فشار آوریم اما اگر نتوانیم موضوعات شهری را درست اجرا کنیم، بعدها دچار مشکلات بیشتری می‌شویم. بیمارستان وقتی مفید است که مردم بتوانند خود را به بیمارستان برسانند، اگر این امکان وجود نداشته باشد و بیمار نتواند در اسرع وقت خود را به بیمارستان برساند، بهترین کادر درمان مستقر هم هیچ کاری نمی تواند برای بیمار کند.

شهردار منطقه یک درپاسخ به این سوال که آیا رای کمیسیون ماده 100 به نفع بیمارستان صادر شده است؟ گفت: خیر، رای به نفع بیمارستان صادر نشده است. در رای صادره جریمه ریالی برای احداث بدون مجوز بیمارستان صادر شده است چرا که اعضای کمیسیون بر این باور بودند که عملا این ساختمان دیگر امکان تخریب ندارد و رای تخریب عملا غیرقابل اجرا بود در نتیجه رای بر جریمه دادند اما به نکته بسیار مهمی در این رای اشاره شده است و آن این است که بهره برداری از بیمارستان منوط به ساخت و اجرای پارکینگ‌های بیمارستان است.

موسوی افزود: رعایت عقب نشینی و اجرای پارکینگ‌های مورد نیاز یکی از الزامات بهره برداری از بیمارستان است که در رای ماده 100 اشاره شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها