«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

دور دنیا| با گران‌‌ترین غذاهای دنیا آشنا شوید! + ویدئو

وقتی یک رستوران آمریکایی با گران‌‌ترین سیب‌زمینی سرخ‌کرده دنیا وارد کتاب‌های گینس شد موضوع گران‌‌ترین غذاهای سروشده در دنیا هم دوباره راه خود را به رسانه‌ها باز کرد.

دور دنیا| با گران‌‌ترین غذاهای دنیا آشنا شوید! + ویدئو
کد خبر: 505035
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۷ ۱۲:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| وقتی یک رستوران آمریکایی با گران‌‌ترین سیب‌زمینی سرخ‌کرده دنیا وارد کتاب‌های گینس شد موضوع گران‌‌ترین غذاهای سروشده در دنیا هم دوباره راه خود را به رسانه‌ها باز کرد.

به گزارش اعتمادآنلاین، صفحه موسسه کتاب رکوردهای گینس در شبکه مجازی تصاویری از آماده‌سازی گران‌قیمت‌‌ترین سیب‌زمینی سرخ‌شده دنیا را در یکی از رستوران‌های شهر نیویورک آمریکا منتشر کرد.

در این صفحه نوشته شده، این رستوران در روز ملی سیب‌زمینی سرخ‌کرده گران‌‌ترین سیب‌زمینی سرخ‌کرده دنیا را عرضه کرد که قیمت یک پرس آن بالغ بر 200 دلار است.

به نوشته رسانه‌های عربی، هرچند رستوران نامبرده موفق شد این افتخار را کسب کند اما بدان معنا نیست که غذاهایی گران‌تر از این سیب‌زمینی در رستوران‌های جهان سرو نمی‌شود.

فهرست گران‌‌ترین غذاهای دنیا به این ترتیب است:

برگر جوان طلایی

قیمت این غذا به 5964 دلار رسید که به یک شرکت هلندی فروخته و رابرت ویلیماز رئیس هیات مدیره جمعیت غذا و نوشیدنی‌های پادشاهی هلند آن را خورد.

هزینه این غذا به طور کامل به یک سازمان غیرانتفاعی که به بانک‌های غذا در هلند کمک می‌کند اهدا شد.

مواد تشکیل‌دهنده این غذا از جمله گوشت گاو ژاپنی، خاویار، قارچ دنبلانی سفید و خرچنگ دریایی وارداتی از آلاسکا بسیار گران‌قیمت بوده و با ورق‌هایی از طلای خوراکی تزیین شده بود.

خاویار

خاویار ایرانی که الماس هم نامیده می‌شود گران‌‌ترین غذای دنیا به شمار می‌رود که قیمت یک کیلوگرم از آن 34 هزار و 500 دلار است.

مرغ سیاه

«آیام سمانی» مرغ معروف کشور اندونزی است. تمام اعضای بدن و جوارح داخلی و خارجی آیام از جمله گوشت، پوست، نوک، منقار، چشم و حتی استخوان آن به رنگ سیاه بوده و تنها خونش به رنگ قرمز است.

گوشت آیام دارای خواص آنتی‌اکسیدان بوده و از آن به عنوان گوشت جادویی و دارویی یاد می‌شود.

قارچ دنبلانی سفید

به نام‌های مختلفی از جمله قارچ ایتالیایی هم معروف است که زیستگاه اصلی آن در شمال ایتالیا بوده و قیمت هر کیلوگرم آن 2100 دلار است.

سوشی

یک سرآشپز معروف پنج‌ قطعه سوشی را در ورق طلای 24عیار به قیمت 1978 دلار تقدیم دوستداران این خوراک می‌کند.

گران‌‌ترین املت جهان

گران‌‌ترین املت جهان در یک رستوران در شهر نیویورک به قیمت 1000 دلار سرو می‌شود.

گرانی املت به علت استفاده از 280 گرم خاویار، شاه‌میگو، تخم‌مرغ و یک طبقه سیب‌زمینی سرخ‌‌کرده در آن است.

سوپی با قیمت باورنکردنی

یک رستوران در لندن گران‌‌ترین سوپ جهان را با قیمت 190 دلار عرضه می‌کند. این سوپ حاوی باله کوسه، خیار دریایی، قارچ ژاپنی کمیاب و جینسینگ به همراه 2 نوع گوشت مرغ و گوشت خوک است. برای سفارش این غذا باید پنج روز زودتر اقدام کرد.

قهوه کوپی لواک

هر 435 گرم قهوه کوپی لواک حدود 300 دلار به فروش می‌رسد تا گران‌‌ترین قهوه جهان لقب بگیرد.

علت قیمت بالای این قهوه دشواری در جمع‌آوری و آماده‌سازی آن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها