کد خبر: 505100
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۲:۵۲:۴۸
| |

آمریکا کمک به برقراری اینترنت در کوبا را بررسی می‌کند

رئیس جمهوری آمریکا گفت، کاخ سفید در حال بررسی این مساله است که آیا ایالات متحده می‌تواند به کوبایی‌ها برای دسترسی مجدد به اینترنت در پی اقدامات دولت این کشور پس از بزرگترین اعتراضات ضد دولتی کمک کند یا خیر.

آمریکا کمک به برقراری اینترنت در کوبا را بررسی می‌کند
کد خبر: 505100
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۲:۵۲:۴۸

اعتمادآنلاین| براساس اعلام کمپانی نظارتش بر اینترنت جهانی NetBlocks، دولت کوبا دسترسی به رسانه‌های اجتماعی و پلتفورم‌های پیامرسان از جمله فیسبوک و واتس‌اپ را در پی اعتراضات ضد دولتی در این کشور محدود کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در نشست خبری خود گفت: آنها دسترسی به اینترنت را در کوبا مسدود ‌کرده‌اند به همین دلیل ما در حال بررسی این مساله هستیم که آیا می‌توان درباره این مساله کمکی کنیم یا خیر.

«رون دوسانتیس»، فرماندار جمهوری خواه فلوریدا و «رابرت منندز»، رئیس کمیته روابط خارجی سنا که یک دموکرات است در میان افرادی هستند که از دولت بایدن خواسته‌اند تا برای برقراری مجدد خدمات اینترنت کوبا اقداماتی انجام دهد.

فرماندار جمهوری خواه فلوریدا در یک نشست خبری در میامی گفت که دولت آمریکا باید اقداماتی را در راستای تقویت دسترسی کوبایی‌ها به خدمات اینترنت انجام دهد و استفاده از سفارت آمریکا در هاوانا را برای این منظور مدنظر داشته باشد.

وی ادامه داد: زمان در این مورد از مقوله مهمی برخوردار است. هر روز که رژیم کوبا دسترسی به اینترنت را محدود و قطع می‌کند بیشتر برای خود زمان می‌خرد و دست بالا را می‌گیرد.

ایده‌های برقراری و وصل مجدد اینترنت در کوبا شامل استفاده از شبکه‌های مبتنی بر ماهواره‌ها یا بالون‌های ارتفاع بلند است.

سناتور مارکو روبیو نیز که جمهوری خواهی از فلوریداست، از بایدن خواست تا به سرعت به تامین مالی بیشتری برای تامین اینترنت در کوبا بپردازد.

بر اساس گزارش‌ها، اینترنت موبایل در هاوانا از روز یکشنبه قطع شده است.

کوبا

اعتراضات در کوبا علیه ناکارآمدی دولت در رسیدگی به پاندمی کرونا و وضعیت بد اقتصادی ناشی از آن در روزهای گذشته شکل گرفت و در شهرهای مختلفی در این کشور مردم دست به تجمعات گسترده زدند اما رئیس جمهوری این کشور گفته که بحران موجود ناشی از تحریم‌های اقتصادی واشنگتن است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها