کد خبر: 505105
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۳:۰۱:۳۸
| |

«تاشکند» میزبان وزرای خارجه آمریکا و آسیای مرکزی

نشست وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و آمریکا در قالب «C5 + 1» در شهر «تاشکند» برگزار شد.

«تاشکند» میزبان وزرای خارجه آمریکا و آسیای مرکزی
کد خبر: 505105
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۳:۰۱:۳۸

اعتمادآنلاین| نشست وزرای امور خارجه کشورهای آسیای مرکزی و آمریکا در قالب «C5 + 1» در شهر «تاشکند» در چارچوب نشست بین‌المللی «آسیای مرکزی و جنوبی: به هم پیوستگی منطقه‌ای، تهدیدات و امکانات» برگزار شد.

به گزارش فارس، در تاشکند، در این نشست «مختار تلئوبردی» معاون نخست وزیر، وزیر امور خارجه قزاقستان، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان، «رشید مردوف» معاون رئیس کابینه وزرا، وزیر امور خارجه ترکمنستان، «عبدالعزیز کامل‌اف» وزیر امور خارجه ازبکستان و «نوران نیازعلییف» معاون اول وزیر امور خارجه قرقیزستان و همچنین «الیزابت شروود رندال» مشاور رئیس جمهور آمریکا در مسائل امنیت داخلی شرکت کردند.

طرفین در این نشست ابعاد همکاری‌های متقابل در قالب «C5 + 1» را بررسی و در مورد مسائل بین المللی و امنیت منطقه ای تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه ازبکستان در این نشست گفت: قالب «کشورهای آسیای مرکزی و آمریکا» (C5 + 1) یک مدل منحصر بفرد برای گسترش همکاری‌ها در منطقه است.

کامل‌اف افزود: این قالب برای بهبود به هم پیوستگی در اقتصاد، انرژی و تجارت، کاهش تاثیر تهدیدات محیط زیستی و تهدیدات در زمینه بهداشتی و همچنین واکنش مشترک بر تهدیدات امنیت کمک کرد.

این دیپلمات ارشد ازبکستان اظهار داشت: ازبکستان به حمایت خود از توسعه شراکت قالب «C5 + 1» ادامه می‌دهد. ما برای پیشبرد شراکت منطقه‌ای آماده هستیم.

کامل‌اف تاکید کرد: ما همچنین برای موضع آمریکا مبنی بر حمایت از استقلال، حق حاکمیت و تمامیت ارضی کشورهای آسیای مرکزی ارزش بسیاری قائل هستیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها