کد خبر: 505125
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۳:۳۹:۴۷
| |

همکاری روسیه و چین در مقابله با «سیاست‌زدگی» کووید-19

سرگئی لاوروف و وانگ یی وزیران امور خارجه روسیه و چین موافقت کردند که به طور مشترک با «سیاست‌زدگی» بحران همه گیری کرونا که برخی کشورهای غربی به آن دامن می زنند، مقابله کنند.

همکاری روسیه و چین در مقابله با «سیاست‌زدگی» کووید-19
کد خبر: 505125
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۳:۳۹:۴۷

اعتمادآنلاین| روزنامه روسی گازیتا روز جمعه نوشت: که چین از روسیه خواست تا برای مقابله با سیاست زدگی بیماری کووید-19 با هم همکاری کنند که با تایید طرف روسی مواجه شد.

به گزارش ایرنا از مسکو، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در دیدار با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در تاشکند گفت: باید دو طرف همکاری در زمینه واکسن ها را برای مبارزه با ویروس کرونا تقویت کنند و همچنین به طور مشترک با سیاست زدگی کووید-19 مخالفت و مقابله کنند.

به گفته وزیر خارجه چین، همکاری های بین المللی برای مبارزه با شیوع بیماری همه گیر(اپیدمی) کرونا «راهی طولانی در پیش دارد».

وی تصریح کرد: «هر دو طرف باید همراه با جامعه بین المللی برای مبارزه قاطع با این دو ویروس همکاری کنند: اول، تقویت همکاری در مورد واکسن ها برای مبارزه با ویروس کرونا. دوم، تقویت انسجام و همکاری در مبارزه با ویروس سیاسی. ما باید با همکاری یکدیگر در برابر انگ و سیاست زدگی بیماری هم گیر و مسئله منشا ویروس مقابله کرده و در کنار هم از قدرت علم حمایت کنیم. »

پیشتر «تدروس ادهانوم» رئیس سازمان بهداشت جهانی (WHO)، گفته بود که تئوری ارتباط احتمالی بین ویروس همه گیر کووید-19 و نشت آن از آزمایشگاهی در چین منتفی است.

در عین حال ادهانوم از مقامات چین خواست که خصوصاً در مورد اطلاعات و داده هایی که در روزهای ابتدایی همه گیری درخواست شده بود به طور شفاف و باز همکاری کنند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز روز پنجشنبه از برخورد سیاسی و ایجاد مانع ازسوی برخی کشورهای غربی در مسیر پیشبرد واکسن های روسی کرونا انتقاد کرد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: پیشبرد واکسن های روسی کرونا در خارج از روسیه با برخوردهای سیاسی مواجه می شود که آن را بسیار منفی ارزیابی می کنیم.

وزارت امور خارجه روسیه، لاوروف و وانگ یی روز پنجشنبه در حاشیه کنفرانس «آسیای مرکزی و جنوبی: ارتباط منطقه ای، چالش ها و امکانات» در تاشکند پایتخت ازبکستان دیدار کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها