کد خبر: 505143
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۴:۳۴:۰۰
| |

رئیس سازمان بهداشت جهانی:

تئوری نشت کووید-19 از آزمایشگاه امری «ممکن» است

رئیس سازمان بهداشت جهانی گفت: حوادث آزمایشگاهی اتفاق می‌افتد و رایج است بنابراین بررسی آنچه که اتفاق افتاده به ویژه در لابراتوارهای ما یک مساله مهم است که بفهمیم چه چیزی باعث بروز این پاندمی شده است.

تئوری نشت کووید-19 از آزمایشگاه امری «ممکن» است
کد خبر: 505143
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۴:۳۴:۰۰

اعتمادآنلاین| تدروس آدانوم گبریزوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی در جریان یک نشست خبری گفت که تئوری نشت کووید-19 از آزمایشگاه امری «ممکن» است؛ این اظهارنظر برخلاف گزارش مناقشه برانگیز پیشین این سازمان درباره بعید بودن نشت کرونا از محیط آزمایشگاهی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، رئیس سازمان بهداشت جهانی همچنین به تجربه‌اش به عنوان یک ایمونولوژیست و تکنسین آزمایشگاه اشاره کرد و گفت: حوادث آزمایشگاهی اتفاق می‌افتد و رایج است بنابراین بررسی آنچه که اتفاق افتاده به ویژه در لابراتوارهای ما یک مساله مهم است که بفهمیم چه چیزی باعث بروز این پاندمی شده است.

وی با اشاره به این تئوری گفت: اگر اطلاعات کاملی به دست آوریم، می‌توانیم آن را استثنا کنیم. در هر مورد از شیوع، شما باید منشا را بفهمید. ما باید بفهمیم که چه اتفاقی افتاده تا از بروز مجدد جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان بهداشت جهانی همچنین از چین و سایر کشورهای دیگر خواست تا با دانشمندان و مقام‌هایی که تلاش می‌کنند تا بفهمند این پاندمی از کجا آغاز شده، همکاری کنند و شفاف سازی انجام دهند و ادامه داد: فکر می‌کنم ما به میلیون‌ها نفری که در این پاندمی رنج دیده و جان باختند مدیون هستیم و باید بفهمیم که چه اتفاقی افتاده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها