کد خبر: 505163
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۵:۲۸:۰۰
| |

محمد ترکاشوند،پیشکسوت والیبال ایران:

باید حواسمان باشد در المپیک مصدوم ندهیم/ شاید فیاضی نتوانسته انتظارات آلکنو را برآورده کند

پیشکسوت والیبال ایران گفت: باید این واقعیت را بپذیریم که سعید معروف حتی اگر تا 4 سال آینده هم بتواند بازی کند، اما بالاخره یک روزی از تیم ملی خداحافظی خواهد کرد.

باید حواسمان باشد در المپیک مصدوم ندهیم/ شاید فیاضی نتوانسته انتظارات آلکنو را برآورده کند
کد خبر: 505163
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۵ ۱۵:۲۸:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد ترکاشوند درخصوص لیست 12 نفره تیم ملی والیبال و حضور دو لیبرو در لیست نهایی اظهار داشت: به هر حال بازی‌های تیم ملی در لیگ ملت‌ها نشان داد که ضعف اصلی والیبال ایران در حال حاضر در دریافت است. وقتی آلکنو چنین ضعفی را دیده کاملاً طبیعی است که برای پوشش این نقطه ضعف کار‌هایی انجام دهد. قطعاً اگر دریافت اول به سعید معروف نرسد، سرعتی‌زن‌هایمان از کار می‌افتد و همین باعث شد می‌شود بیشتر پاس‌ها به صورت بلند و‌ های‌بال ارسال شود. در چنین شرایطی گزینه‌هایمان در فاز حمله کم می‌شود و این کار شناسایی مهاجم را برای مدافعان روی تور حریفان راحت می‌کند.

به گزارش میزان،بازیکن سابق تیم ملی والیبال خاطرنشان کرد: آلکنو با قرار دادن دو لیبرو در لیست به دنبال پوشش ضعف در دریافت است و به نظرم این کاری کرده، کاملاً منطقی است. بهتر است در فاصله کوتاه تا المپیک به نظر سرمربی تیم ملی احترام بگذاریم و ببینیم چه نتایجی کسب خواهد شد.

پیشکسوت والیبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود بازیکنی مانند پوریا فیاضی به عنوان لیبروی دوم همراه تیم ملی راهی المپیک می‌شد؟ گفت: فیاضی جزو بهترین دریافت‌کنندگان ایران است و قطعا این کار روش درستی بوده، اما نکته مهم اینست که ما به عنوان کارشناس در تمرینات حضور نداریم و نمی‌دانیم هر بازیکن در چه سطحی از آمادگی قرار دارد. فکر می‌کنم فیاضی در تمرینات نتوانسته انتظاراتی که آلکنو داشته را برآورده کند وگرنه حضور دریافت کننده قدرتی چهارم به عنوان لیبروی دوم کار درستی است.

سرمربی سابق تیم والیبال پیکان تهران درمورد انتخاب جواد کریمی به عنوان پاسور دوم اظهار کرد: کریمی شرایطی دارد که باید المپیک را تجربه می‌کرد و قطعاً این حضور در آینده به او بسیار کمک خواهد کرد. باید این واقعیت را بپذیریم که سعید معروف حتی اگر تا 4 سال آینده هم بتواند بازی کند، اما بالاخره یک روزی از تیم ملی خداحافظی خواهد کرد، پس باید جایگزین شایسته‌ای در حد معروف را پرورش دهیم.

وی درباره وضعیت سه بازیکن ایران در پست دریافت کننده قدرتی برای حضور در المپیک تصریح کرد: میثم صالحی در دریافت نیز شرایط خوبی دارد و ضعیف نیست، اما قطعا مهمترین وظیفه او در فاز حمله است چرا که صالحی یکی از برترین‌های بال‌زن‌هاست. اگر تمرکز ذهنی خود را حفظ کند مطمئنا آینده از آن اوست. میلاد عبادی‌پور هم که یکی از ستون‌های تیم ملی است و بار اصلی تیم ملی در دریافت را به دوش می‌کشد. عبادی‌پور سال‌هاست در تیم ملی بازی می‌کند و به خوبی جواب اعتماد مربیان را داده است. مرتضی شریفی هم در دریافت و زدن سرویس پرشی تبحر خوبی دارد و در فاز حمله نیز بازیکن تیزهوشی است.

ترکاشوند در پایان گفت: مهمترین موردی که سرمربی تیم ملی باید دقت کند بحث آسیب دیدگی‌هاست، زیرا بازی‌های المپیک بسیار فشرده برگزار خواهد شد و علاوه بر آن تعداد بازیکنان همراه تیم‌ها در حدی است که اگر مصدومیتی برای بازیکنی رخ دهد تیم کشورش با چالش روبرو خواهد شد، پس باید حواسمان باشد مصدومی ندهیم. امیدوارم با نمایش درخشان تیم ملی والیبال در المپیک، دل مردم شاد شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها