عضو کمیته مقابله با کرونا در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر تداخل دارویی واکسن کرونا؛

واکسن کرونا تداخل دارویی ایجاد نمی‌کند/ افراد قبل از تزریق واکسن تب نداشته باشند

مینو محرز درباره اقدامات لازم برای افراد قبل از دریافت واکسن کرونا گفت: افراد قبل از اخذ واکسن باید درجه حرارت خود را گرفته و تب نداشته باشند و دیگر نیازی به انجام فعالیت‌های دیگر نیست همچنین این واکسن بعد از تزریق تداخل دارویی ایجاد نمی‌کند.

واکسن کرونا تداخل دارویی ایجاد نمی‌کند/ افراد قبل از تزریق واکسن تب نداشته باشند
کد خبر: 505211
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۰۷:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| در کشور ما تزریق واکسن با روند تندتر نسبت به ماه‌های قبل در حال انجام است.

به گزارش برنا؛ حال در این شرایط برخی از افراد در فضای مجازی به دنبال ترویج اخبار غیر علمی و کذب در بین مردم هستند. این مقوله هراس را نسبت به تزریق واکسن برای افراد بالای 60 سال و دیگر گروه‌های نیازمند تزریق واکسن کرونا به دنبال دارد.

این اخبار در حالی در جامعه ما منتشر می‌شود که بسیاری از کشورهای جهان نه تنها در بین گروه‌های هدف بلکه با انجام واکسیناسیون سراسری دیگر جامعه را از مرگ و میرهای ناشی از کرونا نجات داده‌اند. با توجه به سیاه‌نمایی‌های موجود آگاهی‌رسانی به جامعه از اهمیت برخوردار است.

تزریق واکسن کرونا محدودیتی در مصرف داروهای تقویتی ایجاد نمی‌کند

مینو محرز، عضو ستاد مقابله با کرونا درباره عوارض مصرف داروهای تقویتی همچون نوروبیون برای افرادی که واکسن کرونا را تزریق می‌کنند، به خبرنگار ما گفت: تزریق واکسن کرونا محدودیت‌های دارویی ایجاد نمی‌کند.

او در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی امکان ابتلای همگان به کرونا وجود دارد. در صورت تزریق واکسن کرونا انجام تست پی سی آر برای شناسایی وضعیت فرد الزامی است؟ افزود: هم‌اکنون بیماری در کشور شایع است. در نتیجه در دوره کمن هستیم و هیچ مشکلی نسبت به تزریق واکسن وجود ندارد.

این پزشک عفونی تاکید کرد: از همگان نمی‌توان تست پی سی آر اخذ کرد، چون اخذ تست پی سی آر از جمعیت قابل توجه جامعه هزینه گزاف را به دنبال دارد. بنابراین صلاح نیست تا این چنین تست‌هایی از افراد به شکل همگانی اخذ شود. فقط افراد در صورت وجود شرایط، واکسن کرونا را تزریق کنند.

این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا ضمن اشاره به برخی شایعات نسبت به عوارض واکسن کرونا افزود: اصلا این مسائل مطرح شده از لحاظ علمی مورد تایید نیست. افراد می‌توانند بدون هیچ محدودیتی واکسن را اخذ کنند.

افراد قبل از تزریق واکسن تب نداشته باشند

محرز ادامه داد: افراد قبل از اخذ واکسن باید درجه حرارت خود را سنجیده و تب نداشته باشند و هیچ کار دیگری لازم نیست انجام دهند.

واکسن‌های کرونا تایید شده هستند/ واکسن کرونا تداخل دارویی ایجاد نمی‌کند

این عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که واکسن‌ها مورد تزریق در جامعه را تایید می‌کنید؟ ادامه داد: بنده از نوع واکسن‌های تحت تزریق در جامعه خبر ندارم اما اغلب واکسن‌ها برای کشور چین یا از نوع آسترازنکا هستند.

تمامی این واکسن‌ها مورد تایید است و افراد در جامعه باید این واکسن‌ها را اخذ کنند. بهتر است افراد در صورت فرارسیدن نوبتشان واکسن کرونا را اخذ کنند.

به گفته او این واکسن بعد از تزریق تداخل دارویی ایجاد نمی‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها