کد خبر: 505265
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۰۹:۰۶:۲۵
| |

پخش اعترافات قاتلان کارشناس امنیتی عراق:

سخنگوی الکاظمی: بازداشت قاتلان الهاشمی "پیروزی بزرگ" است/ تشدید تدابیر امنیتی در بغداد

سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در سخنانی بازداشت قاتلان کارشناس امنیتی این کشور یک سال پس از ترور وی را پیروزی بزرگی برای نیروهای مسلح عراق خواند.

سخنگوی الکاظمی: بازداشت قاتلان الهاشمی "پیروزی بزرگ" است/ تشدید تدابیر امنیتی در بغداد
کد خبر: 505265
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۰۹:۰۶:۲۵

اعتمادآنلاین| یحیی رسول، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در سخنانی اظهار کرد: بازداشت قاتلان هشام الهاشمی، کارشناس امنیتی عراق پیروزی بزرگی برای نیروهای مسلح است. با تلاش اطلاعاتی و کار دقیق توانستیم ابهامات این جنایت را حل کنیم و به فرد جنایتکار برسیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، وی با بیان اینکه این تلاش‌ها با پیگیری دقیق فرمانده کل نیروهای مسلح یک سال کامل طول کشید، تاکید کرد: دستگاه‌های امنیتی از تعقیب قاتلان فعالان اجتماعی و روزنامه‌نگاران و تحویل آنها به دستگاه قضایی کوتاهی نخواهند کرد.

یحیی رسول همچنین تصریح کرد: همه اطلاعات درباره قاتلان هشام الهاشمی در دسترس بود و متاسفانه قاتل الهاشمی از میان نیروهای امنیتی بوده است.

وی گفت: مجازات قاتل به دلیل عضویت در نیروهای امنیتی شدیدتر خواهد بود چرا که ماموریت نیروهای امنیتی اجرای قانون و حفاظت از شهروندان است نه ارتکاب جنایت یا اقدام تروریستی.

پیش از این مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر از دستگیری عاملان قتل هشام الهاشمی خبر داد.

وی در این باره گفت: طبق وعده، قاتلان الهاشمی را بازداشت کردیم و پیش از آن نیز قاتلان احمد عبدالصمد، کارمند شبکه "دجله" را به دستگاه قضا سپردیم. نیروهای امنیتی کشور صدها مجرمی را که در ریخته شدن خون بی گناهان نقش داشتند بازداشت کردند.

الکاظمی ادامه داد: انتقاد حق همه است. تا آنجا که می‌توانیم وظیفه خود را در خدمت به مردم انجام می‌دهیم.

رسانه‌های عراقی ویدئویی از اعترافات قاتل الهاشمی به نام احمد حمداوی عوید معارج الکنانی پخش کردند. وی از سال 2007 تاکنون درجه ستوان یکم در وزارت کشور عراق را دارد.

در همین راستا سخنگوی وزارت کشور عراق گفت که حمداوی سه همدست نیز داشته است.

برخی منابع خبری از استقرار گسترده نیروهای امنیتی در بغداد و ورودی‌های منطقه الخضراء پس از پخش اعترافات قاتل الهاشمی خبر دادند.

شفق نیوز به نقل از یک منبع امنیتی اعلام کرد که خودروهای زرهی ارتش عراق در مناطق الجادریه، الخضراء و ابونؤاس مستقر شدند.

رسانه‌های عراق دلیل استقرار نیروهای ارتش در بغداد را اعلام نکردند اما یک منبع امنیتی گفت که این اقدام در راستای "نمایش قدرت" صورت گرفته است.

هشام الهاشمی 15 تیر سال گذشته در نزدیکی منزلش در منطقه زیونه در شرق بغداد توسط افراد مسلح ترور شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها