افزایش 70 درصدی شمار آوارگان فلسطینی در سال 2021

پایگاه خبری دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در گزارشی از ادامه اخراج فلسطینیان از خانه هایشان توسط نیروهای رژیم صهیونیستی و افزایش 70 درصدی شمار آوارگان فلسطینی در سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

افزایش 70 درصدی شمار آوارگان فلسطینی در سال 2021
کد خبر: 505280
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۰۹:۲۸:۲۹

اعتمادآنلاین| فقط روز چهارشنبه 84 فلسطینی متعلق به جامعه "راس التین" در "رام الله" خانه های خود را از دست داده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری «دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل (OCHA)»، براساس ارزیابی های اولیه بشردوستانه، نیروهای اسرائیلی دستکم 49 سازه مردم این منطقه را مصادره کرده اند.

این جامعه که هر تابستان برای چرای دام های خود به این محل نقل مکان می کند، اکنون در معرض خطر انتقال اجباری از منطقه مزبور قرار دارد.

سازه های غصب شده از فلسطینیان در این منطقه شامل خانه ها، پناهگاه حیوانات و دستگاه های انرژی خورشیدی است. اقلام دیگر از جمله مخازن آب، تراکتورها و تریلرها و علوفه حیوانات نیز توقیف شده است.

نیروهای رژیم صهیونیستی همچنین روز گذشته در منطقه "حمص البقیع" در دره شمالی اردن، یک ساختمان مسکونی را تخریب و مصادره کردند. گزارش ها حاکی است این سازه محل زندگی یک خانواده هشت نفره از جمله 6 کودک بود.

از ابتدای سال 2021 تاکنون، مقامات اسرائیلی محل زندگی بسیاری از فلسطینیان را تخریب و توقیف کرده اند. همچنین از ابتدای سال جاری ملادی 474 سازه فلسطینی توسط نیروهای رژیم صهیونیستی تخریب شده است. در این میان 656 نفر از جمله 359 کودک در سراسر کرانه باختری آواره شده اند. این آمار حاکی از افزایش نزدیک به 70 درصدی شمار آوارگان و افزایش تقریبی 75 درصدی کودکان آواره در مقایسه با دوره مشابه در سال 2020 است.

سازمان ملل بارها از اسرائیل خواسته است که تخریب و مصادره اموال فلسطینیان را متوقف کرده و رفتار خود را براساس تعهداتش به عنوان یک قدرت اشغالگر طبق قوانین بین المللی بشردوستانه مطابقت دهد.

پیش از این هم در آوریل 2021 (اردیبهشت سالجاری) دادگاه اسرائیل حکمی صادر کرد که بر اساس آن چند خانواده ساکن در محله شیخ جراح موظف بودند تا موعد مقرر خانه‌های خود را ترک کرده و به شهرک‌نشین‌های یهودی اطراف تحویل دهند. عدم قبول این حکم توسط فلسطینیان موجب شد یهودیان ساکن شهرک‌های اطراف به محله هجوم برده و خانه‌های اهالی را اشغال کردند. در جریان این یورش‌ها درگیری‌هایی میان ساکنین بومی و شهرک‌نشین‌های یهودی به وقوع پیوست که در نهایت منجر به درگیری گسترده تر میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینیان گردید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها