علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

ظریف در دولت روحانی خوب عمل کرده است

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: با توجه به حجم و سنگینی مسئولیتی که به عهده وزارت خارجه است و اختیارات ناچیزی که دارد و نظر داشتن دیگران در این حوزه می‌توان گفت که ظریف خوب عمل کرده و موفق بوده است

ظریف در دولت روحانی خوب عمل کرده است
کد خبر: 505304
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۰:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ چیز نمانده که روحانی و همکارانش کار را تحویل داده و پاستور را ترک کنند. برای همین هم وقت ارزیابی عملکردشان است. به خصوص عملکرد وزیر خارجه او که در هشت سال گذشته به خاطر تمرکز و توجهی که به برجام و مذاکره با غرب کردند، همیشه در صدر اخبار بوده است. برجام به عنوان اصلی‌ترین دستاورد دولت و تیم دیپلماسی آن اکنون وضعیت خوبی ندارد اما به باور کارشناسان این موجب منفی ارزیابی کردن عملکرد ظریف نیست.

به گزارش نامه‌نیوز،‌ علی محمد نمازی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب عملکرد ظریف در وزارت خارجه را مثبت ارزیابی کرد. او ویژگی‌های مثبت و موثر ظریف را برشمرد و گفت: «یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آقای ظریف این بود که در دستگاه دیپلماسی تربیت شده بود و بیشترین عمر کاری خود را در این بخش گذرانده بود. او به زبان انگلیسی کاملا مسلط است. بسیار باشخصیت و خوش برخورد است و این توانایی برقراری رابطه با دیگران به وی می‌دهد. حافظه خوبی دارد که در پیگیری امور خیلی به او کمک می‌کند، همچنین دلسوز کشور است».

وی افزود: «نکته قابل توجه دیگر اینکه ظریف ضمن حفظ حریم و حدود کار خود تعامل خوبی با اصحاب قدرت در داخل دارد. فرد امیدواری است و این خیلی مهم است که وزیر خارجه زود دچار یاس و ناامیدی نشود و به گفت‌و‌گو و تعامل و حل مشکلات از این طریق باور قلبی داشته باشد».

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب همچنین گفت: «در ارزیابی عملکرد ظریف طی هشت سال گذشته اما باید به این مهم نظر داشت که وزارت خارجه یکی از جاهایی است که خیلی‌ها به آن نظر دارند. آخرین گواه این نیز صحبت‌های چندی قبل رهبری بود که فرمودند سیاست‌های این وزارت خانه در بالادست تعیین می‌شود و این وزارتخانه مجری است. این نکته کافی است که بدانیم اختیارات ظریف چقدر بوده است».

نمازی با تاکید بر اینکه «یکی از عوامل موثر در عملکرد هر مسئولی متناسب بود اختیارات و مسئولیت او است» گفت: «مسئولیت وزیر خارجه بودن در دنیای فعلی که ارتباطات زیاد و نیاز کشورها به هم بسیار است، به خصوص در ایران که باید دائما تعامل با دیگران داشته باشد، بسیار زیاد است اما اختیارات او کافی نیست. با این شرایط می‌توان ظریف را به بندباز ماهری توصیف کرد که یک چوب که نامش را اهرم تدبیر می‌گذارم، در دست دارد و توانست با همین اهرم خودش و ایران را از لحاظ سیاست خارجی روی بند حفظ کند».

وی گفت: « ظریف با وجود این شرایط سخت که ناشی از روندی است که در ایران شروع شد، اصطحکاکی با امریکا داریم، تنش‌ها و تعارضاتی که با همسایگان و کشورهای حوزه خلیج فارس داریم و ... تا حد زیادی موفق بوده و توانسته از منافع کشور حفاظت کند. با توجه به حجم و سنگینی مسئولیتی که به عهده وزارت خارجه است و اختیارات ناچیزی که دارد و نظر داشتن دیگران در این حوزه می‌توان گفت که ظریف خوب عمل کرده و موفق بوده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها