جنیدی در دولت رئیسی هم حضور دارد؟

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری توضیحاتی را در رابطه با دیدارش با رئیس‌جمهور منتخب ارائه داد.

جنیدی در دولت رئیسی هم حضور دارد؟
کد خبر: 505309
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۰:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ لعیا جنیدی، معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره دیدارش با سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور منتخب که این روزها از سوی اعضای دولت انجام می‌شود، گفت: من در دیداری که داشتیم به ایشان توضیح دادم که در این دولت درچارچوب اجرای قانون اساسی چه اتفاقاتی افتاده است و چه هشدارها و گزارش‌هایی نوشته شده و چه لوایحی برای قانون به ویژه فصل سوم قانون تنظیم، طراحی، ارائه شده است که باید پیگیری شود.

به گزارش ایلنا، معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: به ایشان توضیح دادم در دعاوی مهم حفاظت از انفال اموال‌عمومی، جنگل‌ها، دریاها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها چه خدماتی انجام شده و چه کارهایی صورت گرفته است و از ایشان خواستم حتماً به این مطالب توجه کنند تا پیگیری شود؛ به ویژه به منابع طبیعی‌ ما و دعاویی که ترک کردیم و مشکلاتی که با وقف منابع طبیعی ایجاد شده بود، اشاره کردم.

وی خاطرنشان کرد: در رابطه با تنقیح قوانین و مقررات به ویژه کسب و کار که هیچ وقت در نظام حقوقی ما به انجام نشده است، ما قوانین و مقررات و مصوباتی در هیئت وزیران به جز آن تفاهم نامه‌ای که با مجلس نوشتیم، پیش می‌بریم.

جنیدی تاکید کرد: در تنقیح مقررات به طور مثال آمدیم حوزه کسب و کار را مقدم کردیم.

وی افزود: تنقیح مقررات راه آهن، حوزه سرمایه‌گذاری خارجی، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، بنگاه‌های کوچک و متوسط، بیمه و مالیات که 115 الی 120 سال یعنی از ابتدای مشروطه که شکل کابینه و تصویب مقررات را داشتیم که انجام نشده بود و این کار را صورت دادیم و برای خود ایشان هم بسیار جالب بود که چنین کار بزرگی اتفاق افتاده است و من تأکید کردم این کارها ادامه پیدا کند.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور بیان کرد: در خصوص دعاوی بین‌المللی و پرونده‌هایی در این محافل داریم؛ مانند همین پرونده‌ای که در دادگاه دادگستری بین‌المللی علیه آمریکا داریم، برای‌شان توضیح دادم که از چارچوب حقوقی رفتیم و در معاهدات درآوردیم مطالبات ایران به صورت قضایی پیگیری شده است. همچنین در رابطه با سلاح‌های شیمیایی و استفاده از آن‌ها و مسائل مربوط به جنگ گفته شد که ما چارچوب‌های درآوردیم که آن‌ها را هم باید مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: همین‌طور درباره بسیاری دعاوی تجاری بین‌المللی با شرکت‌های بزرگ خارجی مطالبی گفته شد و به ایشان توجه دادم که شورای نظارت بر دعاوی بین‌المللی را بر خلاف گذشته مجدداً در معاونت حقوقی به راه انداختیم و به طور منظم جلسات شورا را تشکیل می‌دهیم و باید گفت مطالب روزآمد شده است و تمام این‌ها به آقای رئیسی توضیح داده شد.

جنیدی در پاسخ به این سوال که آیا از سوی رئیس‌جمهور منتخب به شما برای حضور در کابینه پیشنهادی شده است، گفت: اجازه دهید در رابطه با این مسائل صحبت نکنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها