افزایش نسبی دما در استان تهران/ کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز

کیفیت هوای ‌پایتخت طی 9 روز گذشته در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس و همه گروه‌ها قرار داشته است. حال با اینکه هم‌اکنون میانگین کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار دارد اما کاهش کیفیت هوا و برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در ‌پایتخت امروز (26 تیر) پیش‌بینی می‌شود. روند افزایش نسبی دمای استان تهران نیز دور از انتظار نیست.

افزایش نسبی دما در استان تهران/ کاهش کیفیت هوای ‌پایتخت طی امروز
کد خبر: 505352
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۱:۰۲:۱۵

اعتمادآنلاین| براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز و فردا (26 و 27 تیر) آسمان استان تهران قسمتی ابری، گاهی همراه با وزش باد متوسط و در ساعات بعدازظهر تا شب با افزایش ابر و رگبار و رعد و برق ‌پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، طی این مدت در نیمه جنوبی و غربی استان گاهی وزش باد نسبتا شدید تا شدید با احتمال خیزش گرد و خاک و کاهش موقت دید مورد انتظار است.

از فردا تا سه‌شنبه (27 تا 29 تیر) وضعیت جوی استان تهران، آسمانی صاف تا قسمتی ابری با وزش باد و در ارتفاعات با افزایش ابر و احتمال بارش ‌پراکنده ‌پیش‌بینی می‌شود همچنین از امروز (26 تیر) روند افزایش نسبی دما دور از انتظار نیست.

بنابر پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز (26 تیر ماه) همزمان با افزایش ترافیک صبحگاهی در نخستین روز هفته و عدم وزش باد مؤثر در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

تداوم این شرایط جوی طی روز پراکندگی آلاینده‌ها را محدود خواهد کرد، علاوه بر این با حضور عوامل کافی جهت تولید آلاینده «ازن» غلظت این آلاینده در برخی مناطق افزایش می‌یابد و می‌تواند باعث برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در ساعات بعدازظهر شود. به‌تدریج با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت تاحدودی از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد و بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا (27 تیر ماه) با آغاز تردد خودروها غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و با توجه به عدم وزش باد مؤثر کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

حاکمیت جو نسبتا آرام طی روز از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند همچنین با افزایش دما در ساعات بعدازظهر تولید و افزایش غلظت آلاینده‌ ازن در برخی مناطق کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال خواهد داشت.

با افزایش تندی باد در ساعات پایانی فردا (27 تیر ماه) شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای پایتخت طی 24 ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون» با میانگین 93 بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون» با میانگین 86 و کیفیت هوا در محدوده ‌قابل قبول است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها