مهران شاهین‌طبع،سرمربی تیم ملی بسکتبال:

به کار بردن اصطلاح دو رگه نهایت تبعیض نژادی است/ تهیه کنندگان صدا و سیما کاسبی راه انداخته اند!

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: به کار بردن اصطلاح دو رگه در میان بازیکنان، تبعیض نژادی است.

به کار بردن اصطلاح دو رگه نهایت تبعیض نژادی است/ تهیه کنندگان صدا و سیما کاسبی راه انداخته اند!
کد خبر: 505361
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۶ ۱۱:۱۹:۲۱

اعتمادآنلاین| مهران شاهین طبع در حاشیه رونمایی از پیراهن تیم ملی بسکتبال اظهار داشت: بعد از سه سال و نیم به موفقیت‌های چشمگیری دست یافتیم.از نایب قهرمانی بازی های آسیایی و صعود به جام جهانی تا کسب مجوز حضور در المپیک.

به گزارش فارس، وی ادامه داد: از همه کسانی که کمک کردند و حتی آنهایی که کم گذاشتند و از منتقدان هم تشکر می کنیم. فدراسیون در این مدت همیشه پشت تیم‌ملی بود و اگر متحد باشیم، می‌توانیم به همه چیز برسیم. هرکجا بازی تدارکاتی بهتری داشتیم به کیفیت تیم کمک زیادی کرد. تورنمنت هایی که امسال پشت سر گذاشتیم کاپ آسیا، بازی با ژاپن و اسپانیا بود‌ و اگر چند مسابقه دیگر هم بود کمک می کرد. با این شرایط تلاش ما نزدیک‌تر شدن به تیم‌های المپیکی است.

سرمربی تیم‌ملی بسکتبال عنوان کرد: سعی می‌کنیم در مدت باقی مانده با ثبات نسبی حرکت کنیم. 100 درصد از اردوها و کارهایی که شده راضی نیستیم. برخی کارهای فنی شاید قابل تغییر نباشد و یک چیزهایی است که باید در آینده و به مرور انجام شود.

شاهین طبع در پاسخ به سوالی در خصوص دورگه ها تاکید کرد: در هیچ کجای دنیا بحث دو رگه مطرح نیست و این کلمه نهایت تبعیض نژادی است. یکسری بازیکن ایرانی خارج از کشور هستند و ما نام دو رگه روی آنها نمی گذاریم. کدام بازیکن ما در دسته اول آلمان بازی می کند؟ تیم‌ملی خیریه نیست و اینطور نیست که اگر بازیکنی 10 سال در کشور بازی کرده حتما در تیم‌ملی باشد. کار را باید بر عهده کار فنی بگذارید و اگر بازیکنی شرایط خوبی دارد اجازه دهید کار کند.

وی ادامه داد:چرا در مورد حضور مربیان خارجی چیزی نمی‌گویید و انتقاد نمی‌کنید؟ این فضای دو رگه ای که در رسانه ها ایجاد شده به اردوی تیم ملی هم کشیده شده است‌. ما باید به شایسته سالاری اهمیت دهیم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال گفت: ماموریتم در تیم‌ملی تقریبا تمام شده است و ما باید این همبستگی را برای موفقیت تیم ملی ایجاد کنیم. به طباطبائی گفتم کاپ آسیا تیم‌ جوانان را بفرستید تا برای آینده بسکتبال مفید باشد، اما این اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه المپیکی که امسال رفتیم هیچ شانسی در آن دخیل نبود، تاکید کرد: چین 30 میلیون دلار هزینه کرد، اما به جام جهانی نرفت، اما چرا در مورد اینها نمی‌نویسید. یک مقدار باید تخصصی تر ببینیم و با شرافت کارمان را انجام دهیم.
باید ظرفیت‌های خودمان را در نظر بگیریم. چرا بازیکن ما باید وقتی وارد سالن اسپانیا می‌شود یک ساعت فقط خیره شود. باید حمایت‌ها بیشتر شود.

شاهین طبع ادامه داد: رسانه ای به من توهین می کند اما در رادیو تلویزیون تریبون می گیرد چرا؟ تهیه کنندگان صدا و سیما چه کسانی هستند؟ هر دو هفته یک بار تغییر می کنند و کاسبی راه انداخته اند. آقای علی عسگری چرا کسی در تلویزیون صحبت می‌کند که به سرمربی تیم ملی فحاشی می‌کند‌؟ انقدر غریبه پرست نباشیم و به خودمان آسیب نزنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها